Lotus Europa ägare se hit !

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Lotus Europa ägare se hit !

Post by Rickard »

Jag har blivit kontaktad av en landets i mina ögon bättre biltidningar, dom planerar att göra ett reportage om Europan och vill komma i kontakt med någon ägare av ett fint exemplar som vill ställa upp med sin bil i ett reportage.

Av logistiska själ så vill man helst få tag på en bil på inom rimligt avstånd från Göteborg (halland, småland, älvsborg, västergötaland).
Om någon här har en fin Europa (valfri modell, S1, S2 eller Twin cam), eller känner någon som har en och som vill vara med i ett reportage så hör av er till mig omgående.

Skicka PM i såna fall.

:flag:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
yroll
Forumberoende

Re: Lotus Europa ägare se hit !

Post by yroll »

En Europa med JPS lack var ju med i Sviestad förra året. Mauri kallades både bilen och ägaren tror jag, jag har inte någon kontakt med honom men jag tror att andra här har det!
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Re: Lotus Europa ägare se hit !

Post by oodsell »

Det är Mauri Valkonen från Alingsås som har den fina svarta Europa Specialen -74.

Sedan finns det en mycket fin Europa S2 -69 som ägs av Ulf Olofson i Varberg. Jag tror att han haft den sedan den var ny! Se bild.

Edit: Hittade en (liten) bild också på Mauris Special.

Edit 2: Morgan Hultgren tipsade om en jättefin nyrenoverad Europa TC som ägs av Hans Carlson i Göteborg. Den är i mintgrön originalkulör och var med på Knutstorp Revival för några veckor sedan. Se bild.
Attachments
P5200169 - Kopia.JPG
S0191.JPG
S0191.JPG (31.08 KiB) Viewed 6382 times
IMG_1977 - Kopia.JPG
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply