Jag har blivit kontaktad av en landets i mina ögon bättre biltidningar, dom planerar att göra ett reportage om Europan och vill komma i kontakt med någon ägare av ett fint exemplar som vill ställa upp med sin bil i ett reportage.
Av logistiska själ så vill man helst få tag på en bil på inom rimligt avstånd från Göteborg (halland, småland, älvsborg, västergötaland).
Om någon här har en fin Europa (valfri modell, S1, S2 eller Twin cam), eller känner någon som har en och som vill vara med i ett reportage så hör av er till mig omgående.
Skicka PM i såna fall.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
En Europa med JPS lack var ju med i Sviestad förra året. Mauri kallades både bilen och ägaren tror jag, jag har inte någon kontakt med honom men jag tror att andra här har det!
Det är Mauri Valkonen från Alingsås som har den fina svarta Europa Specialen -74.
Sedan finns det en mycket fin Europa S2 -69 som ägs av Ulf Olofson i Varberg. Jag tror att han haft den sedan den var ny! Se bild.
Edit: Hittade en (liten) bild också på Mauris Special.
Edit 2: Morgan Hultgren tipsade om en jättefin nyrenoverad Europa TC som ägs av Hans Carlson i Göteborg. Den är i mintgrön originalkulör och var med på Knutstorp Revival för några veckor sedan. Se bild.
Attachments
S0191.JPG (31.08 KiB) Viewed 6383 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.