Hur länge kopplingen håller torde väl ändå vara en fråga om körstil. Den håller många tusen mil om man inte kör som Torbjörn

(och han har väl iof ägt din bil tidigare...

). Som sagt, jag tror nog faktiskt mer på Torbjörns teori eftersom dålig funktion på kopplingen pga dåliga packningar i hydralystemet snarare är regel än undantag på gamla Espriter. Jag kan knappt hålla räkningen på de jag åtgärdat under åren...
Nu ser jag dessutom att jag redan svarat dig på kopplingsproblem i en gammal tråd
http://lccs.nu/forum/viewtopic.php?p=64 ... ight=#6410 du kan väl titta på de också så får du lite tips om felsökning...
Om det kommer in en luftbubbla i hydraulledningen pga att kopplingsvätskenivån varit för låg i huvudcylindern brukar det få KATASTROFALA följder för funktionen. Luft i systemet, som dessutom är ganska svårluftat, är ingen hit. För låg nåvå blir det förr eller senare om systemet läcker och man inte fyller på...
Jag hade en upplevelse i höstas i en Esprit som låter som din, och då berodde det på det jag beskriver ovan.
Mvh /Lasse
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...
I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America