Hej,
Har nu kört mitt debutlopp i racing, 8 timmars på Sviesta.
Teamet bestod av två ärrande racinggubbar( hållt på och kört i 16år och äger teamet), min jobbar kompis( jämngammal) och yours truly.
Jag startade första sträckan( 8 timmars) och lyckades klättra från 19 till 12e plats. Under denna stint lyckades jag göra 1.13.5( snabbaste tiden med Europan är höga 1.16sec coh dagens snabbaste var 1.13.0). Resten av loppet gick bra och vi låg 7 som bäst( 3a i klassen). De två glada juniorerna, jag plus arbetskamrat låg i snitt på varvtider som var 2 sekunder bättre än våra mentorer.
Dock så sluatade dagen med två bränslestopp, ett bromshaveri( en bromskloss var så nersliten att den hade ramlat bort och bromskolven tryckte mot skivan) och till sist ett motorhaveri i 8e timmen.
Vi slutade som 12a tror jag??, vet inte då jag var tvungen att lämna teamet två timmar innan målgång.
Skall detta inhopp som professionell raceförare( bara dök upp betalade och fick bil, personlig utrustning och mat under 8 timmar) summeras så gör jag det med 'Det måste ni göra någon gång' superkul!, obeskrivligt roligt!
Länk til serienshemsida
http://www.msls.info/