Upprop - bankörning i "öst"
Re: Upprop - bankörning i "öst"
Jag måste tyvärr backa ur eventuellt engagemang i alla former, kommer att vara upptagen med jobb dom närmaste åren.
Ovanstående kan kanske verka lite konstigt men tyvärr kan jag inte berätta mer i dagsläget.
Ovanstående kan kanske verka lite konstigt men tyvärr kan jag inte berätta mer i dagsläget.
Peter Hällström
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
-
Anders Bohman
- Användare
Hej.
Jag vet inte om mitt inlägg är riktigt rumsrent
Fast jag kan ju dra det iaf, Det är ju inte fel att vara med i flera klubbar och jag är ju som Östgöte medlem i Östgöta Sportvagnsklubb. Där ordnar vi glasätarturer, samkväm, studiebesök och även banåkning på Mantorp Park ett antal gånger per år. Medlemsavgiften är 400kr/år och då åker man gratis på Mantorp.
Ett absolut krav för att få utnyttja denna superförmån är att det är ett krav att ställa upp som funktionär på STCC när racen går på Mantorp park. Sedan krävs det tävlingslicens också.
Mycket finns att läsa på hemsidan om kommande aktiviteter samt bilder från träffar och banåkningarna.
http://www.osk.ac/
Anders
Jag vet inte om mitt inlägg är riktigt rumsrent
Fast jag kan ju dra det iaf, Det är ju inte fel att vara med i flera klubbar och jag är ju som Östgöte medlem i Östgöta Sportvagnsklubb. Där ordnar vi glasätarturer, samkväm, studiebesök och även banåkning på Mantorp Park ett antal gånger per år. Medlemsavgiften är 400kr/år och då åker man gratis på Mantorp.
Ett absolut krav för att få utnyttja denna superförmån är att det är ett krav att ställa upp som funktionär på STCC när racen går på Mantorp park. Sedan krävs det tävlingslicens också.
Mycket finns att läsa på hemsidan om kommande aktiviteter samt bilder från träffar och banåkningarna.
http://www.osk.ac/
Anders
Anders Bohman.
Alfa romeo 2000 GTV 71á banoptimerad med dubbelstiftsconversion
Exige cup 255
+ lite till
Alfa romeo 2000 GTV 71á banoptimerad med dubbelstiftsconversion
Exige cup 255
+ lite till
Hade lite kontakt med LMS i frågan häromdagen. De släpper preliminära datum kanske i slutet av Januari eller i Februari.Jag själv tidigare wrote:Vi kan väl också försöka hålla lite koll på när LMS släpper sina datum för årets provapå-bankörningar...
Lazzat MK kommer enligt uppgift inte att arrangera någon RS-Challenge-cup i år.
De kanske får till någon enstaka tävling vad jag hört.
Lite tråkigt då Lazzat-RS tävlingarna varit mycket uppskattade bland de medverkande.
Dessa konbanekörningar har varit ett återkommande inslag under flera år, och en av få möjligheter till att svänga med sin bil här i Sthlmsområdet.
Slalom är kul.
Här ett par bilder från en av "Speedstergängets" slalomkörningar på Lunda sommaren 2010 när en av Speedsterpiloterna provar på att lotsa min bil mellan konerna.

De kanske får till någon enstaka tävling vad jag hört.
Lite tråkigt då Lazzat-RS tävlingarna varit mycket uppskattade bland de medverkande.
Dessa konbanekörningar har varit ett återkommande inslag under flera år, och en av få möjligheter till att svänga med sin bil här i Sthlmsområdet.
Slalom är kul.
Här ett par bilder från en av "Speedstergängets" slalomkörningar på Lunda sommaren 2010 när en av Speedsterpiloterna provar på att lotsa min bil mellan konerna.

En fågel viskade i mitt öra att att det verkar luta åt att det första "prova-på-banåka-tillfället" på Sviestad antagligen blir under vecka14. Tänkbara datum var bl.a. den 4'e och 8'e. Meddelar om/när jag får ytterligare info.
Vilka känner sig sugna att åka...?

Vilka känner sig sugna att åka...?
Har du köpt dubbdäck? Själv ska jag till Branäs och åka skidor den veckan, så Lotusen får nog vila ett tag till.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
oodsell wrote:Har du köpt dubbdäck? Själv ska jag till Branäs och åka skidor den veckan, så Lotusen får nog vila ett tag till.
Jag tar det säkra före det osäkra och drar till fjälls för sista gången för vintersäsongen i slutet på Mars.
Det har varit lite av tradition att åka på den första Sviestadkörningen för året... (När det varit möjligt...)
Ibland har det varit frost i gräset och väl kallt. Man får vara lite försiktig eftersom R-däckskonstruktörerna inte hade 'Sviestad i April' som en av de tyngre punkterna i kravspecen när de blandade ihop R-gummit...
Är vädret/tempen ok kanske jag åker dit (Men det blir med Exigen på trailern i så fall).
Skulle vilja ha några varv i ryggen inför förarkursen den 14'e April där jag hjälper till lite med instruerandet...
Nu håller vi tummarna för att vintern är borta till början av April...
Blir nog ingenting för mig på Sviestad vecka 14, som det ser ut nu kommer inte bilen ut förrän till påsk. Så antar att årets första bankörning blir på Knutstorp den 15 maj! Men gärna Sviesta senare under året.. 
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Fick just bekräftat ang första rycket på Sviestad 2011-04-XX
Edit: OBS! Tydligen ändringar på gång LMS meddelar att det troligen blir nytt datum.
Spännande för hugade vårspralliga bantokar.
(tyvärr har jag själv antagligen inte möjlighet att delta just det datumet)
Edit: OBS! Tydligen ändringar på gång LMS meddelar att det troligen blir nytt datum.
Spännande för hugade vårspralliga bantokar.
(tyvärr har jag själv antagligen inte möjlighet att delta just det datumet)
Last edited by Falk on Tue 08 Mar, 2011 16:19, edited 1 time in total.
Tog idag en titt på Lundaalliansens bokningssida för "flygfältet". Det finns i nuläget faktiskt några vettiga datum kvar att sätta tänderna i för hugade intressenter.
Dessa datum gäller i nuläget för "Prova-på" bankörning på Sviestadbanan 2011.
(Men ändringar kan ske, så dubbelkolla alltid...)
18/4 Kl 17:00-20:00
16/5 Kl 17:00-20:00
13/6 Kl 17:00-20:00
27/6 Kl 17:00-20:00
11/7 Kl 17:00-20:00
29/7 Kl 09:00-16:00
22/8 Kl 17:00-20:00
5/9 Kl 17:00-20:00
19/9 Kl 17:00-20:00
9/10 Kl 09:00-16:00
http://www.lms.se/web/_pages/index_sekt ... SektId=112
(Men ändringar kan ske, så dubbelkolla alltid...)
18/4 Kl 17:00-20:00
16/5 Kl 17:00-20:00
13/6 Kl 17:00-20:00
27/6 Kl 17:00-20:00
11/7 Kl 17:00-20:00
29/7 Kl 09:00-16:00
22/8 Kl 17:00-20:00
5/9 Kl 17:00-20:00
19/9 Kl 17:00-20:00
9/10 Kl 09:00-16:00
http://www.lms.se/web/_pages/index_sekt ... SektId=112
Länge sedan nå'n skrev i denna tråden...
Funderade på om någon av er som bor i sthlm/mälardalen/mellansverige har planerat in nå't banåka den närmaste tiden i rimlig närhet...? (typ Gelleråsen, Kullen, Mittsverigbanan, Sviestad eller på "lokala" trafikövningsbanor eller flygfält)
Är lite sugen på att i mån av tid åka några svängar till i år och det vore ju roligt att göra det ihop med likasinnade.

Funderade på om någon av er som bor i sthlm/mälardalen/mellansverige har planerat in nå't banåka den närmaste tiden i rimlig närhet...? (typ Gelleråsen, Kullen, Mittsverigbanan, Sviestad eller på "lokala" trafikövningsbanor eller flygfält)
Är lite sugen på att i mån av tid åka några svängar till i år och det vore ju roligt att göra det ihop med likasinnade.
Det har uppenbarat sig en möjlighet till en enstaka "bankörning" i Stockholmsområdet.
Nu på lördag 10/9.
Några platser kvar...
Lite info här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75447

Nu på lördag 10/9.
Några platser kvar...
Lite info här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75447
Tog några svängar på Barkarby flygfält igår. Oootroligt skoj.Jag själv wrote:...bankörning i Stockholmsområdet 10/9...
Det hade för dagen lagts en riktigt rolig bana på flygfältet och taxibanorna, avgränsad med koner. Det går att ha riktigt kul med enkla medel. Som Sthlmare är man inte bortskämd med att kunna åka bana en kvart hemifrån. (Normalt får man som huvudstadsbo offra en helg och åka mellan 50-150 mil för att njuta lyxen...) Eventet var motortävlingsförsäkrat genom SMA. Allt i sin ordning alltså.
Men snart är det slut med Barkarby eftersom det ska klämmas in bostäder även på denna plätten... I Sverige ett av Europas mest glesbefolkade länder...

En härlig blandning av folk och bilar. Många Cobra och Sevenderivat var närvarande.

Tyvärr var jag nästan ensam att åka Lotus (tyckte jag såg nå'n "riktig" Seven bland replikerna). Men jag hade oförskämt roligt trots att det inte var några likar på plats...
Hade gärna varit på plats, men då det krockade med årsmötet så passade det tyvärr inte denna gång!
Daniel Aspenberg