Upprop - bankörning i "öst"

Träffar, bankörningar, möten etc.
silke
Forumveteran

Upprop - bankörning i "öst"

Post by silke »

Som diskuterats i annan tråd så verkar det finnas ett intresse av bankörningar i även norr om Hallandsåsen, det krävs dock mycket arbete och tålamod för att få en bankörning till stånd. Med detta upprop tänkte jag undersöka intresset för att vara med och arrangera en bankörning i östra Sverige.

Jag anser att vi åtminstone bör vara 7-8 personer innan vi kan gå vidare och skapa en "bankommitte öst" för att därefter mer djupgående undersöka möjligheterna att arrangera en bankörning på exempelvis Gelleråsen, Mantorp eller Sviesta.

Så kom igen och anmäl ert intresse i tråden, det kommer garanterat vara lärorikt, stundtals jobbigt men säkert även riktigt skoj!
:steer:
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Falk
Forumberoende

Re: Upprop - bankörning i "öst"

Post by Falk »

Visst vore det kul med en åkabil-träff på våra breddgrader (kanske redan under 2011). :steer:
Som jag skrivit i andra trådar så har jag lite knapert med tid och resurser att lägga ner på klubbsysslor löpande. Kan därför inte committa mig stenhårt att vara en av de som drar lasset.
Dock kan jag i rimlig omfattning tänka mig ingå i en "kommitté öst" och kanske rent praktiskt hjälpa till lite grann i samband med "öst-träffander".  :wave:
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Bra initiativ !  :up:  :up: :steer:
Vill ni ha någon att diskutera upplägget
med så hör av er till oss i Syd. Kontakta
Patrik Nilsson, Niklas "Nillet" Olsson eller
mig.
Vågar man hoppas på Gelleråsen 2011 ?? :-D

Lycka till !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
PeterH
Forumberoende

Post by PeterH »

Falk wrote:Visst vore det kul med en åkabil-träff på våra breddgrader (kanske redan under 2011). :steer:
Som jag skrivit i andra trådar så har jag lite knapert med tid och resurser att lägga ner på klubbsysslor löpande. Kan därför inte committa mig stenhårt att vara en av de som drar lasset.
Dock kan jag i rimlig omfattning tänka mig ingå i en "kommitté öst" och kanske rent praktiskt hjälpa till lite grann i samband med "öst-träffander".  :wave:
Håller med Falk och jag känner ganska exakt likadant så i rimmlig omfattning är jag på.......
Peter Hällström
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

:up:  :up:  :up:
Bistår gärna med råd och glada tillrop!
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Nu har ni snart en lagom stor grupp för att det ska bli en rimlig arbetsbörda. Vänta inte för länge, passa på att träffas en kväll och dra upp lite planer för vad ni vill göra och var det kan göras. En bra början är att sortera ut "vad" och "var" och att bara träffas och lära känna varandra.

Vi brukar ta det med en kvällsfika hemma hos någon av oss i bangruppen "syd", mycket trevliga och roliga möten.

Kör igång, att kalla till möte betyder inte att man blir ordförande eller liknande, Bara att träffas betyder mycket.

Hälsningar
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
silke
Forumveteran

Post by silke »

Tack Peter och Lasse för att ni är villiga att vara med och arrangera på ett eller annat sätt, om vi kan få några fler frivilliga så skulle vi kunna försöka sy ihop ett första förutsättningslöst möte inom en inte alltför avlägsen framtid.  :up: Så kom igen och anmäl ert intresse!  :wave:

Tack även för ivriga hejarop och erbjudan av tips och råd från "syd"!  :up:
Daniel Aspenberg
StefanA
Forumberoende

Post by StefanA »

Vore kul om det går att ordna någon banträff här i trakterna.

Jag kan gärna vara med om det behövs folk! Som vanligt har man väl en del annat man skall hinna med också, men det borde fixa sig :)
Stefan Andersson
Lotus Elise -97
nickeluring
Forumberoende

Post by nickeluring »

Jag kan vara med oxå.  :hyper:
Nicke
Elise R
Falk
Forumberoende

Post by Falk »

Ska vi försöka ses IRL nå'ngång framöver för en första gemensam fundering...?  :wave:
StefanA
Forumberoende

Post by StefanA »

Falk wrote:Ska vi försöka ses IRL nå'ngång framöver för en första gemensam fundering...?  :wave:
Låter som en bra idé!
Själv kan jag nog dom flesta vardagskvällar.
För mig (som inte har någon vinterbil) vore det bra att ses någonstans som det går bra att åka till med t.ex. tunnelbana eller liknande.. :)
(en idé är kanske att ses efter jobbet på någon pub och passa på att äta lite samtidigt? Eller hemma hos någon? Det skulle funka hos mig om alla kan ta sig till Kista)

(nu skall jag springa iväg och skruva lite elise... :) )
Stefan Andersson
Lotus Elise -97
silke
Forumveteran

Post by silke »

Hej!

Skoj att se att intresse finns för att styra upp nåt! Ursäkta att jag inte varit så närvarande på sista tiden, haft så sjukt mycket annat. Låter som en mycket bra idé att försöka ses irl för att se på möjligheterna att arrangera något!

Skulle kunna ses hemma hos mig på Södermalm. Vad tror ni om att ses här över en fika nästa lördag i samband med Formel 1 kvalet?

/Daniel
Daniel Aspenberg
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Vi från "Bankommitté Syd" följer utvecklingen med spänning !
Ser ju mycket lovande ut.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Falk
Forumberoende

Post by Falk »

silke wrote:...Skulle kunna ses hemma hos mig på Södermalm. Vad tror ni om att ses här över en fika nästa lördag...
Jag tror inte att jag är upptagen på lördag, så det skulle nog funka för min del.
StefanA
Forumberoende

Post by StefanA »

Attans, kan nog inte i helgen som kommer... Men man kan ju haka på senare isåfall.. :)
Stefan Andersson
Lotus Elise -97
Post Reply