Vilken trevlig söndag på Gälleråsen !!
Först vill jag tacka Lotusklubben för att men sett till att klubbmedlemmarna blev inbjudna. Även tack till Birger E för att du höll i trådarna från LCCS.
Vet ju inte om någon från arrangörsklubben "Miataklubben" besöker detta forum, men i alla fall TACK ! Ett trevligt arrangemang, med i det närmaste obegränsat med bantid. Sänder en tanke till den stackars Daytona-föraren/ägaren som drabbades av dagens enda (?) haveri.
Det är också glädjande vilket fint kamratskap det finns i klubben. Öppet och generöst. Och vad kul det är att sätta ansikte på de personer som man lärt känna elektroniskt.
Hoppas nu att det blir fler liknande arrangemang där vi och våra bilar kan njuta i full frihet. Det är ju så här Hethel har menat att vi ska använda våra E, eller hur !? Och som någon har sagt; " It´s not how fast I am, but how i feel".
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Instämmer med föregående talare!
Jag var inte hemma förrän vid 24:00 så jag har inte laddat upp bilder förrän i kväll...
Tyvärr hann jag inte prata med er så mycket som jag skulle vilja...
Vill även be om ursäkt för att jag (som sydsvensk) hade svårt att förstå din Norska, Johannes.
Tack till JohanSalo och Lasse_H för resesällskapet.
Da har jeg også kommet hjem... :) ... Takker for et hyggelig treff... var en morsom bane å kjøre på :) . bare synd jeg måtte gi meg litt for tidlig pga at "plutselig" så var bremsebellegget mit borte .. ...
Har nu varit inne på det som tidigare var Opelverkstad i Eslöv och läst av felet som dök upp på väg hem från Gälleråsen. Det har hänt en gång till påväg till Kinnekulle sedan dess.
Fel börvärde från gaspedalsgivarna.
För gaspedalen finns det 2 potentiometrar som är givare för gasen. När de ger olika signal så kopplar den ur gaspedalen och kör motorn på 700 varv som säkerhetsåtgärd.
Om det blir så illa att du tvingas byta ECUn så tycker jag att du ska fundera på att byta upp dig till en Emerald 3D, eller annan programmeringsbar styrenhet. Då är vägen öppen för hur kvalificerad trimning som helst. Fast det är kanske ej den väg du vill gå.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !