Esprit S3...Esprit Turbo...
Elise...
Undrar hur min f.d vita Lotus Esprit S3 MUG... mår idag?
Saknar lukten i den...saknar det mesta i den...
Känslan kanske går över.
Jag får gå hem och trösta mig med Jaggan...
Du är alltid lika trevlig Bengt.Bengt wrote:Lotus wrote: Tänk vad tankarna går i huvudet...
Jag är imponeradtrodde inte att du kunde tänka med tanke på att du har sålt TVÅ Lotusar.... trodde att du lärde dej misstaget efter den första

Jag håller fullständigt med!!!Fredrik S wrote:Det är väldigt lite Esprit S1-S3 modell snack på dessa sidor så vi får fylla på med mer :)
Fredrik S wrote:Hej,
Nu har jag varit och kollat på en röd Lotus Turbo Esprit HCI 87'. Den finns på traderamotor att beskåda dock ett dåligt foto. Bilen är i helt ok skick utvändigt/invändigt men motorn är urplockad för topplockspackning gått sönder och därtill läggande problem. Alla delar finns + ny kamrem, packningar etc, etc. Ny koppling som gått 200 mil, bra bromsar, totalt 5650 körda mil, elektroniken fungerar, ac behöver bytas filter i och fyllas på med gas. Jag funderar på att köpa bilen iallafall men är givetvis osäker.
Säljaren erbjuder en bekant att skruva ihop motorn och stoppa i den i bilen så att den är körklar. Svårt val![]()
Tacksam för ifrågasättande och tips från er? något ni tycker jag ska kolla? är ju många osäkerhetsfaktorer i detta köp. Jag har gått igenom bilens historia etc serviceböcker finns och allt är komplett tom fodralet till takluckan :).
//Fredrik