Filmen är på 25 mb
http://carfreaks.b0nk.net/piirakka/Lotu ... %20F40.mpg
http://carfreaks.b0nk.net/piirakka/
Video: Elise mot Ferrari F40
De verkar vara gamla ärkefiender...
Kolla in
http://www.lccs.nu/Video/One_Eleven_Ass ... y_2001.mpg
OBS, 32 meg stor.
Mvh,

Kolla in
http://www.lccs.nu/Video/One_Eleven_Ass ... y_2001.mpg
OBS, 32 meg stor.
Mvh,
Lotusen har övertaget då jag misstänker att en Elise är billigare att laga vid en ev. Krock än vad Ferrarin är.plus2 wrote:De verkar vara gamla ärkefiender...
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Ja, det tror jag säkert att den skulle kunna göra på en kurvig bana, men som jag skrev i mitt första inlägg (som av någon outgrundlig anledning försvunnit) - så är det inte konstigt att föraren av Ferrarin (och även föraren av 911:an) släpper förbi Elisen. Det är ju inte direkt några ofarliga linjeval han gör i en del av kurvorna (i synnerhet den där han får lätt ställ och antagligen undviker att krocka med 911:an pga att den föraren hann bromsa/väja - samt missar F40:n med några få dm)!
Tror inte man vill riskera att få sin bil förstörd på en track day för att någon "galning" tycker det är kul att racea mot en.
Tror inte man vill riskera att få sin bil förstörd på en track day för att någon "galning" tycker det är kul att racea mot en.
Krister
Boxster S (Lapis Blue)
Boxster S (Lapis Blue)