Video: Elise mot Ferrari F40

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Plus2
Forumveteran
Posts: 320
Joined: Thu 24 Oct, 2002 11:47
Location: Malmö
Contact:

Post by Plus2 »

De verkar vara gamla ärkefiender...

Kolla in
http://www.lccs.nu/Video/One_Eleven_Ass ... y_2001.mpg

OBS, 32 meg stor.

Mvh,
 :slow:
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

plus2 wrote:De verkar vara gamla ärkefiender...
Lotusen har övertaget då jag misstänker att en Elise är billigare att laga vid en ev. Krock än vad Ferrarin är.
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Atariman
Forumberoende
Posts: 190
Joined: Mon 17 Feb, 2003 20:15
Location: Stockholm

Post by Atariman »

Skönt att se att fler noterade samma sak som jag.  :up:
Krister
Boxster S (Lapis Blue)
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

Motormässigt ligger Elisen under men beträffande väghållning vet jag inte. Jag misstänker nog att Lotusen kan ge Ferrarin en rejäl match :steer:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Atariman
Forumberoende
Posts: 190
Joined: Mon 17 Feb, 2003 20:15
Location: Stockholm

Post by Atariman »

Ja, det tror jag säkert att den skulle kunna göra på en kurvig bana, men som jag skrev i mitt första inlägg (som av någon outgrundlig anledning försvunnit) - så är det inte konstigt att föraren av Ferrarin (och även föraren av 911:an) släpper förbi Elisen. Det är ju inte direkt några ofarliga linjeval han gör i en del av kurvorna (i synnerhet den där han får lätt ställ och antagligen undviker att krocka med 911:an pga att den föraren hann bromsa/väja - samt missar F40:n med några få dm)!  :eek:

Tror inte man vill riskera att få sin bil förstörd på en track day för att någon "galning" tycker det är kul att racea mot en.  :nono:
Krister
Boxster S (Lapis Blue)
Post Reply