Sista modellen av Esprit

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Guest

Sista modellen av Esprit

Post by Guest »

Undrar om det sålts/importerats någon Esprit av den sista modellen?

Image
User avatar
Lasse
Forumveteran
Posts: 542
Joined: Mon 10 Feb, 2003 09:50
Location: Sollentuna, Stockholm

Post by Lasse »

Jag är i varje fall VÄLDIGT sugen... :shock:

/Lasse
User avatar
Per-Ola
Forumberoende
Posts: 256
Joined: Tue 29 Oct, 2002 13:50
Location: Värnamo

Post by Per-Ola »

Det sägs att den ovan visade bilen skall vara den sista Espriten. Det som förvånar mig är att Lotus inte verkar vilja fortsätta använda namnet Esprit för efterföljaren. Varför inte? Se på Porsches 911! Det är inte på något sätt samma bil idag som på 70- eller 80-talet. Eftersom Esprit är ett så inarbetat sportbilsnamn tycker jag att det namnet skulle kunna leva vidare även på efterföljaren, eller?

Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Guest

Post by Guest »

Det är ju dock ingen som vet vad efterföljaren kommer att heta, om det nu blir någon :(

Ett hett tips är dock att det börjar på E :-D
User avatar
patrik
Forumberoende
Posts: 223
Joined: Wed 20 Nov, 2002 12:02
Location: Katrineholm

Post by patrik »

jag håller med om det med 911 så espriten borde få stanna
MVH
__________________
Patrik Andersson

Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
Post Reply