
Sista modellen av Esprit
-
Guest
Sista modellen av Esprit
Undrar om det sålts/importerats någon Esprit av den sista modellen?


Det sägs att den ovan visade bilen skall vara den sista Espriten. Det som förvånar mig är att Lotus inte verkar vilja fortsätta använda namnet Esprit för efterföljaren. Varför inte? Se på Porsches 911! Det är inte på något sätt samma bil idag som på 70- eller 80-talet. Eftersom Esprit är ett så inarbetat sportbilsnamn tycker jag att det namnet skulle kunna leva vidare även på efterföljaren, eller?
Per-Ola
Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
-
Guest
jag håller med om det med 911 så espriten borde få stanna
MVH
__________________
Patrik Andersson
Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
__________________
Patrik Andersson
Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15