Inreggad

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
CAIC
Forumberoende
Posts: 219
Joined: Tue 07 Jan, 2003 09:34
Location: Belgien

Inreggad

Post by CAIC »

Hej,
jag svensk men bor i Belgien, har en 2000 Elise S1 och kollar regelbundet Lotus BBS och vår belgiska klubb på www.bend.be.
Hittade er idag och tyckte det kunde vara kul att vara med här oxå.
Såg förresten på Vägverket att den personliga skylten med "Elise" fortfarande är ledig. Tyvärr kör jag med belgiska skyltar vilket kostar skjortan i försäkring och skatt.
Cai, Belgien men svensk
Guest

Post by Guest »

Välkommen till forumet! Jag besöker också ständigt Lotus BBS, men det är ju roligare med ett lokalt forum :-D

Kan vara intressant att höra hur du hittade hit.

Mvh
User avatar
CAIC
Forumberoende
Posts: 219
Joined: Tue 07 Jan, 2003 09:34
Location: Belgien

Post by CAIC »

Jag kom via ditt? inlägg på BBS där du hade web adressen hit
Cai, Belgien men svensk
User avatar
CAIC
Forumberoende
Posts: 219
Joined: Tue 07 Jan, 2003 09:34
Location: Belgien

Post by CAIC »

Det var din länk om Aston pics!
Cai, Belgien men svensk
Guest

Post by Guest »

CAIC wrote:Jag kom via ditt? inlägg på BBS där du hade web adressen hit
OK! Kul!

Mvh
User avatar
CAIC
Forumberoende
Posts: 219
Joined: Tue 07 Jan, 2003 09:34
Location: Belgien

Post by CAIC »

Kul, tycker jag oxå. Kolla vår belgiska hemsida www.bend.be om du inte sett den förut. Jag har en ständig ström av email från mina belgiska Elise kompisar.
Inför kommande säsongs trackdays står en del inköp på önskelistan och om någon har bra tips på bra priser så är jag mycket intresserad. Följande skall inhandlas:
- Fyrpunktsbälten med "bar"
- Pagids RS14 runt om
- Nya bakdäck S03 225/45 16R

Har hittills monterat Janspeed SS och byggt om luftfiltret. Vi skall iväg och göra en rolling road test med bend under våren. Blir spännande och se om man inte bara fått ljud, utan även hk.

Bästa hälsningar,
Cai
Cai, Belgien men svensk
User avatar
EH
Stamgäst
Posts: 53
Joined: Fri 25 Oct, 2002 20:52

Post by EH »

Hej Cai, välkommen.
Tror jag vet en som gick i spinn när du nämnde att ELISE var ledigt som regskylt. Jag vet en man som vill ha "allt". Eller vad tror Mr Admin?  :beer:
Guest

Post by Guest »

EH wrote:Eller vad tror Mr Admin?
Har också kollat upp det nu :sheep:


Ser ut som Elise är ledigt, 6000 kr för 10 år....  :deal:
User avatar
CAIC
Forumberoende
Posts: 219
Joined: Tue 07 Jan, 2003 09:34
Location: Belgien

Post by CAIC »

Såg detta när jag funderade på att regga "Lisa" i Sverige. Tyvärr har EU ännu inte fått ordning på sina förslag om var bilar skall vara reggade. Det ligger ett förslag som säger att om man kör (vistas) i ett land som mest 9 mån per år så kan man ha bilen reggad i det andra landet där man är 3 månader. Men detta är bara ett förslag. Nu så måste man regga bilen där man har permanent uppehållstillstånd dvs för mig i Belgien. Polisen kollar detta i Belgien eftersom det här är populärt att både köpa och regga bilen i Luxembourg.
Vägskatt och försäkring följer antalet hk i Belgien, så Elisen är ett ekonomiskt val om man vill ha en riktig sportbil. Men det är dyrt ändå. Helförsäkring kostar ca 18000 kr/år och vägskatt ca 2500 kr/per. Det utgår åven köpskatt på bilen efter hk. En bil med mer än 200 hk kostar 45000 kr extra.
Någon måste plocka upp skylten "Elise" i Sverige. Engelsmännen månne vara blåa av avundsjuka!
Cai, Belgien men svensk
Post Reply