Kinnekulle 5-6 maj

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Kinnekulle 5-6 maj

Post by Göran »

Hej,

Vad är det för tider som gäller för Kinnekulle 5-6 maj. Är det banlicenstagning den 5:e och fri körning i grupper den 6:e??

Eftersom jag har lite konflikt i planeringen så skulle jag behöva veta hur länge evenemanget håller på den 6:e.
Last edited by Göran on Tue 12 Apr, 2005 18:06, edited 1 time in total.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Birger
Stamgäst
Posts: 71
Joined: Tue 18 Mar, 2003 17:04
Location: Malmö

Post by Birger »

Hej Göran
Om du går in på www.svkg.nu så får du all information du behöver.
Alternativt kan du ringa till Heikki Särg.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Jag har bestämt mig för att deltaga både i förarkursen och "bankalaset". Nej, jag har inte några som helst planer att tävlingsköra på gamla da'r. :lol: men tycker att det kan vara kul att få lite nya instruktioner.

Det vore kul om det kom flera från LCCS.

Teorikursen startar onsdag 4/5 kl. 16.00.
Torsdag är körträning.
Fredag är fri körning i grupper.
Pris 2000 kr.

OBS - Sista anmälningsdag är 15/4 - OBS

Jag har gått en motsvarande kurs på Zolder. Det är både lärorikt och kul.
:steer: :flag:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
AZAD
Forumberoende
Posts: 185
Joined: Tue 24 Feb, 2004 14:45

Post by AZAD »

Jag är sugen på att komma och köra men vet inte förrän på onsdagen om jag kan ta ledigt från jobbet den 6e så vi få se om jag dyker upp.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Jag kommer att vara med på den fria körningen på fredagen. I  :slow: -gruppen.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Nillet wrote:Jag kommer att vara med på den fria körningen på fredagen. I  :slow: -gruppen.
Kul! Vi ses.
 :wave:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Göran: Har bokat övernattning i Hällekis. Tältar du vid banan?

Någon mer sydlänning som skall dit? Samkörning?
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Jag övernattar i Götene.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Jag är sjuk och måste ställa in.  :bang:
Det var en Speedster till som tänkte dyka upp oanmäld, kanske kan han ta min plats.
Last edited by Nillet on Wed 04 May, 2005 11:41, edited 1 time in total.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Ooops, vad hände?
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Det gick, en annan Speedster körde i mitt ställe. Han lät mycket nöjd.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Hemma igen efter två dagars intensiv racing :lol: :lol:
Så vitt jag kommer ihåg så var vi 4 Eliser, en Europa, en Elan, en Lotus 23 (rätta mig om jag har fel), en Speedster och "ett antal" Caterham/Lotus 7 bland ca 50 bilar igår på "bankalaset".
Förarkursen dagen innan var väldigt kul och välorganiserad. Jag kan varmt rekommendera den (sträck på dig Heikki). Alla fick personliga instruktioner utifrån sin nivå och dessutom köra så mycket vi orkade.
Dessutom har jag nu på "gamla da'r" t.o.m. fått min racinglicens :lol: :steer:
Tyvärr blir det inga bilder från mig, eftersom vår fungerande kamera var på Island tillsammans med hustrun.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm

Post by boris »

Hej Göran
Kul att det var en bra helg, jag har själv försökt boka in mig på den men olyckligtvis har planeringen hittills inte fungerat. Efter din beskrivning känns det som att jag måste prioritera bankörningen framför annat nästa år.
Anders
Lotus Elise S1 111S
User avatar
Supersonett
Användare
Posts: 7
Joined: Tue 22 Mar, 2005 20:43
Location: Grästorp , 4mil Söder om kinnekulle

Post by Supersonett »

Nillet wrote:Det gick, en annan Speedster körde i mitt ställe. Han lät mycket nöjd.
Speedstern var jag  :wave:

Kanon kul träff 1000 % bättre än allt jag varit på förut.
Nu är det kört, blivit ban bite´n , letar redan r-däck, behöver man säga mera......

Får väl bli att pynta in lite medlems pengar här och åka på mera träffar :flag:
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Supersonett wrote:
Nillet wrote:Det gick, en annan Speedster körde i mitt ställe. Han lät mycket nöjd.
Speedstern var jag  :wave:

Kanon kul träff 1000 % bättre än allt jag varit på förut.
Nu är det kört, blivit ban bite´n , letar redan r-däck, behöver man säga mera......

Får väl bli att pynta in lite medlems pengar här och åka på mera träffar :flag:
Synd att vi inte hann prata. Men det viktiga var ju att köra :lol: Kul att du delar min uppfattning om ett bra arrangemang.
Du är välkommen i LCCS. Här på hemsidan står hur du anmäler dig.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Post Reply