Kinnekulle 5-6 maj
Kinnekulle 5-6 maj
Hej,
Vad är det för tider som gäller för Kinnekulle 5-6 maj. Är det banlicenstagning den 5:e och fri körning i grupper den 6:e??
Eftersom jag har lite konflikt i planeringen så skulle jag behöva veta hur länge evenemanget håller på den 6:e.
Vad är det för tider som gäller för Kinnekulle 5-6 maj. Är det banlicenstagning den 5:e och fri körning i grupper den 6:e??
Eftersom jag har lite konflikt i planeringen så skulle jag behöva veta hur länge evenemanget håller på den 6:e.
Last edited by Göran on Tue 12 Apr, 2005 18:06, edited 1 time in total.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Hej Göran
Om du går in på www.svkg.nu så får du all information du behöver.
Alternativt kan du ringa till Heikki Särg.
Om du går in på www.svkg.nu så får du all information du behöver.
Alternativt kan du ringa till Heikki Särg.
Jag har bestämt mig för att deltaga både i förarkursen och "bankalaset". Nej, jag har inte några som helst planer att tävlingsköra på gamla da'r.
men tycker att det kan vara kul att få lite nya instruktioner.
Det vore kul om det kom flera från LCCS.
Teorikursen startar onsdag 4/5 kl. 16.00.
Torsdag är körträning.
Fredag är fri körning i grupper.
Pris 2000 kr.
OBS - Sista anmälningsdag är 15/4 - OBS
Jag har gått en motsvarande kurs på Zolder. Det är både lärorikt och kul.

Det vore kul om det kom flera från LCCS.
Teorikursen startar onsdag 4/5 kl. 16.00.
Torsdag är körträning.
Fredag är fri körning i grupper.
Pris 2000 kr.
OBS - Sista anmälningsdag är 15/4 - OBS
Jag har gått en motsvarande kurs på Zolder. Det är både lärorikt och kul.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Hemma igen efter två dagars intensiv racing
Så vitt jag kommer ihåg så var vi 4 Eliser, en Europa, en Elan, en Lotus 23 (rätta mig om jag har fel), en Speedster och "ett antal" Caterham/Lotus 7 bland ca 50 bilar igår på "bankalaset".
Förarkursen dagen innan var väldigt kul och välorganiserad. Jag kan varmt rekommendera den (sträck på dig Heikki). Alla fick personliga instruktioner utifrån sin nivå och dessutom köra så mycket vi orkade.
Dessutom har jag nu på "gamla da'r" t.o.m. fått min racinglicens
Tyvärr blir det inga bilder från mig, eftersom vår fungerande kamera var på Island tillsammans med hustrun.
Så vitt jag kommer ihåg så var vi 4 Eliser, en Europa, en Elan, en Lotus 23 (rätta mig om jag har fel), en Speedster och "ett antal" Caterham/Lotus 7 bland ca 50 bilar igår på "bankalaset".
Förarkursen dagen innan var väldigt kul och välorganiserad. Jag kan varmt rekommendera den (sträck på dig Heikki). Alla fick personliga instruktioner utifrån sin nivå och dessutom köra så mycket vi orkade.
Dessutom har jag nu på "gamla da'r" t.o.m. fått min racinglicens
Tyvärr blir det inga bilder från mig, eftersom vår fungerande kamera var på Island tillsammans med hustrun.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
- Supersonett
- Användare
- Posts: 7
- Joined: Tue 22 Mar, 2005 20:43
- Location: Grästorp , 4mil Söder om kinnekulle
Speedstern var jagNillet wrote:Det gick, en annan Speedster körde i mitt ställe. Han lät mycket nöjd.
Kanon kul träff 1000 % bättre än allt jag varit på förut.
Nu är det kört, blivit ban bite´n , letar redan r-däck, behöver man säga mera......
Får väl bli att pynta in lite medlems pengar här och åka på mera träffar
Synd att vi inte hann prata. Men det viktiga var ju att köraSupersonett wrote:Speedstern var jagNillet wrote:Det gick, en annan Speedster körde i mitt ställe. Han lät mycket nöjd.![]()
Kanon kul träff 1000 % bättre än allt jag varit på förut.
Nu är det kört, blivit ban bite´n , letar redan r-däck, behöver man säga mera......
Får väl bli att pynta in lite medlems pengar här och åka på mera träffar
Du är välkommen i LCCS. Här på hemsidan står hur du anmäler dig.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år