Elise 111S på Top Gear
Elise 111S på Top Gear
Missa inte Top Gear reprisen imorgon lördag 11.30 på BBC World. Veckans program innehåller sådär 10 minuter Elise 111S, bl.a. så tar The Stig bilen runt testbanan.
Mvh,
P-O
Mvh,
P-O
Tack för tipset P-O, det ska jag inte missa.
Ska bli kul att jämföra The Stig's (som för övrigt lär vara Perry McCarthy enligt ryktena) tid i Elisen med Esprit V8:ans 1:32 min.
Har ni inte sett det avsnittet av Top Gear så finns hela Esprit-segmentet på www.espritfactfile.com. Klicka på video i menyn och scrolla ner en bit så hittar ni den. Där finns även många andra sevärda videoklipp.
Ska bli kul att jämföra The Stig's (som för övrigt lär vara Perry McCarthy enligt ryktena) tid i Elisen med Esprit V8:ans 1:32 min.
Har ni inte sett det avsnittet av Top Gear så finns hela Esprit-segmentet på www.espritfactfile.com. Klicka på video i menyn och scrolla ner en bit så hittar ni den. Där finns även många andra sevärda videoklipp.
Magnus, Esprit V8-GT
-
Guest
-
Guest
-
Guest
Vi kan ju hålla ögonen öppna på http://www.racingflix.com/ där finns det många av TopGears tester att ladda ner.
Här finns hela inslaget med Elisen: http://www.lotussource.com/lsmovies/topgear_s2.mov
Magnus, Esprit V8-GT
Nu har jag tittat på filmen. Mycket nice!! Som Lotus killen kan man ju inte köra på bana, det ser väl fränt ut kanske men inte så snabbt. Tiden som han fick på banan var väl helt OK, och dessutom i väta.
Jag tycker inte att jag har sådana understyrningsegensaker på min S1:a. Jag har ju förvisso bredare däck fram och med lite bättre klister. Det var ju hans tips att man skulle göra även på S2:an.
Jag tycker inte att jag har sådana understyrningsegensaker på min S1:a. Jag har ju förvisso bredare däck fram och med lite bättre klister. Det var ju hans tips att man skulle göra även på S2:an.