Vad jag vet så är det bara Espriterna som gått till USA som har "mittutblåset" som standard. De såldes (säljs?) som "25th anniversary edition" och jag har för mig att den enda övriga modifieringen var en plakett/dekal som talade om att det var en 25th anniversary edition.
Bitarna går dock att köpa från Lotus och jag vet flera esprit-ägare på nätet som har/håller på att bygga om sina bilar. Det lär passa på S4s och V8 modellerna.
Jag tycker helt klart det ser raceigt ut - men det funkar bäst på färger där man får ordentlig kontrast mellan den perforerade plåten och karossen (svart, rött, gult - OK, silver, titanium - ej OK)
Kul att se dig här på vårt svenska forum. Jag brukar hänga med någotsånär på turboesprit-listan så jag har följt dina förehavanden där och på din hemsida.
Det sista jag läste tror jag var ditt rekordförsök då växellådan rasade - hur går det med bytet till Porsche-lådan?
Välkommen, och hoppas att vi kan få ta del av en del av det som händer "over there" med din imponerande V8.
Det ar verkligen kul att hitta ett svenskt Lotus forum. Jag far da en chans att ova min redan daliga svenska och att skriva utan aao med min data maskin.
Peter, forsok med den har lanken for en nyare bild pa den gula:
Jojo, Det ar tid for ett nytt forsok i sommar. Den har gangen sa forsoker jag med 220 MPH (352 KMH). Vi far se hur det gar. Tyvarr sa har jag inte haft nog tid eller pengar for att bygga in G50 ladan. Sa det blir att forsoka modificera den gamla vaxelladan.
Sista gangen sa fick jag min bil att ga 210.7 MPH innan 5te vaxeln forsvann. Jag rullade sedan ner till 160 MPH och vaxelladan laste upp sedan borjade jag sladda at sidan. efter nagra valdigt langa sekunder sa borjade bilen rulla igen. Jag stannade snabbt tackade gud att jag levde, lastade bilen pa min trailer och akte hem.
Det ar fullt mojligt att 210.7 MPH ar den snabbaste Lotusen, men den vinner ingenting i min klass. Jag maste komma upp till 220 MPH for att kunna placera mej lite battre.