Bilder på Esprit!

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Guest

Bilder på Esprit!

Post by Guest »

Är det bara versionen som säljs i USA som har avgassystemet i mitten?

Image
Image
Image
User avatar
Mgz
Forumberoende
Posts: 148
Joined: Sun 27 Oct, 2002 09:42
Location: Huskvarna

Post by Mgz »

Vad jag vet så är det bara Espriterna som gått till USA som har "mittutblåset" som standard. De såldes (säljs?) som "25th anniversary edition" och jag har för mig att den enda övriga modifieringen var en plakett/dekal som talade om att det var en 25th anniversary edition.

Bitarna går dock att köpa från Lotus och jag vet flera esprit-ägare på nätet som har/håller på att bygga om sina bilar. Det lär passa på S4s och V8 modellerna.

Jag tycker helt klart det ser raceigt ut - men det funkar bäst på färger där man får ordentlig kontrast mellan den perforerade plåten och karossen (svart, rött, gult - OK, silver, titanium - ej OK)
Magnus, Esprit V8-GT
Guest

Post by Guest »

Lite lustigt att Elise S1 hade utblåsen i mitten, medan S2 har utblåsen "på sidorna".
User avatar
ExtremeEsprit
Stamgäst
Posts: 45
Joined: Thu 02 Jan, 2003 21:44
Location: Denver, CO USA
Contact:

Post by ExtremeEsprit »

Guest

Post by Guest »

ExtremeEsprit wrote:Har har ni 2 lankar till 2 hem tilverkate mitt utblas

http://www.hybinette.com/lotus/Rides/Me ... ellow.html

http://www.hybinette.com/lotus/Rides/mi ... kesek.html

MVH

Johan
Välkommen till forumet!

Det ser ju ut som om den gula inte har några utblås alls  :eek:
User avatar
Mgz
Forumberoende
Posts: 148
Joined: Sun 27 Oct, 2002 09:42
Location: Huskvarna

Post by Mgz »

Hej Johan!

Kul att se dig här på vårt svenska forum. Jag brukar hänga med någotsånär på turboesprit-listan så jag har följt dina förehavanden där och på din hemsida.

Det sista jag läste tror jag var ditt rekordförsök då växellådan rasade - hur går det med bytet till Porsche-lådan?

Välkommen, och hoppas att vi kan få ta del av en del av det som händer "over there" med din imponerande V8.
Magnus, Esprit V8-GT
User avatar
ExtremeEsprit
Stamgäst
Posts: 45
Joined: Thu 02 Jan, 2003 21:44
Location: Denver, CO USA
Contact:

Post by ExtremeEsprit »

Tack,

Det ar verkligen kul att hitta ett svenskt Lotus forum. Jag far da en chans att ova min redan daliga svenska och att skriva utan aao med min data maskin.

Peter, forsok med den har lanken for en nyare bild pa den gula:

http://www.lotuscarclub.org/Photos/LOG% ... 69_JPG.htm

Magnus,

Jojo, Det ar tid for ett nytt forsok i sommar. Den har gangen sa forsoker jag med 220 MPH (352 KMH). Vi far se hur det gar. Tyvarr sa har jag inte haft nog tid eller pengar for att bygga in G50 ladan. Sa det blir att forsoka modificera den gamla vaxelladan.

MVH

Johan :flag:
Guest

Post by Guest »

ExtremeEsprit wrote: Den har gangen sa forsoker jag med 220 MPH (352 KMH).
Blir det världens snabbaste Lotus då?  :bow:

Mvh
User avatar
patrik
Forumberoende
Posts: 223
Joined: Wed 20 Nov, 2002 12:02
Location: Katrineholm

Post by patrik »

helt ok bil!! -ler-
MVH
__________________
Patrik Andersson

Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
User avatar
ExtremeEsprit
Stamgäst
Posts: 45
Joined: Thu 02 Jan, 2003 21:44
Location: Denver, CO USA
Contact:

Post by ExtremeEsprit »

Sista gangen sa fick jag min bil att ga 210.7 MPH innan 5te vaxeln forsvann. Jag rullade sedan ner till 160 MPH och vaxelladan laste upp sedan borjade jag sladda at sidan. efter nagra valdigt langa sekunder sa borjade bilen rulla igen. Jag stannade snabbt tackade gud att jag levde, lastade bilen pa min trailer och akte hem.

Det ar fullt mojligt att 210.7 MPH ar den snabbaste Lotusen, men den vinner ingenting i min klass. Jag maste komma upp till 220 MPH for att kunna placera mej lite battre.
Guest

Post by Guest »

ExtremeEsprit wrote:Sista gangen sa fick jag min bil att ga 210.7 MPH
339 km/h .... reeeespect....  :bow:  :bow:  :bow:  :bow:
User avatar
patrik
Forumberoende
Posts: 223
Joined: Wed 20 Nov, 2002 12:02
Location: Katrineholm

Post by patrik »

håller me ovan stående!!
MVH
__________________
Patrik Andersson

Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Post by Göran »

Admin wrote:Lite lustigt att Elise S1 hade utblåsen i mitten, medan S2 har utblåsen "på sidorna".
S1 har fortfarande utblåsen i mitten :lol:

Ser racigt ut var det nå'n som sa.... :bold:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Post Reply