Våra bilars Historia

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Våra bilars Historia

Post by Lotus »

Är det någon mer än jag som skulle tycka det var roligt att få reda på våra bilars historia innan vi köpte dom, och var eventuellt tidigare bilar vi ägt tog vägen? Det kanske skulle vara något för Klubben att kunna ordna eller.....lite Sherlock arbete. :-D
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Rikard
Forumberoende
Posts: 187
Joined: Tue 17 Dec, 2002 16:02
Location: Sthlm

Post by Rikard »

Om du ringer till bilregistret (tel 077-1141516 el. 077-1252525) så kan du direkt få namn och adress på de tre senaste ägarna av din bil, men de har också uppgifter om övriga tidigare ägare på mikrofilm och de dokumenten kan du få kopior på om du ber att få ett s.k. registerutdrag. Det kostar ett par hundra kr och kan ta ett par veckor. Om man har en bil som stått länge och som reg.skyltarna försvunnit till så kan det gå bra att söka på chassinr. Om man har en gammal bil och vill veta vem som ägde den/var den befann sig före 1972/73 så kan man ringa till Länsarkivet i Härnösand, de har register på alla gamla registreringsnummer med länsbokstav. Om man gör ett registerutdrag först så brukar det finnas med ett dokument som visar bilens gamla reg.nummer. Lycka till!
/Rikard
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Post by Lotus »

Tack!  :up:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Det lite roliga är att man kan gå en bit till. Jag kontaktade Lotus själva och fick en kopia på byggböckerna till mina bilar. Det som krävs är chassinumret och några dagars väntan, sedan har du dokument på din bil som säkert går att vedimera om man så vill..

:hack:
joakim
SE highwing
User avatar
EH
Stamgäst
Posts: 53
Joined: Fri 25 Oct, 2002 20:52

Post by EH »

Några dagars väntan bara, låter ju fantastiskt för att vara Lotus. Vad menar du med byggböckerna, är det alltså ngn slags specifikation över utrustning, färger mm på den enskilda bilen?
Det vore ju kul att ha isf.
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Japp specificationen på bilen och vem som beställde den. Lyckades få dessa till min Esprit 92, och Europa 69, så någon har lite koll hos lotus( ej elakt menat)..

:lol:
joakim
SE highwing
lo918
Forumberoende
Posts: 144
Joined: Fri 25 Oct, 2002 14:39

Post by lo918 »

Låter helt klart intressant. Kontakt person ? Mail adress ? :-D
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Hej

Jag har lagt till kontaktpersoner på LotusCars under länkdelen i forumet. Vill du ha historia så är det Stuart du skall prata med, hänvisa till mig om han frågar.

Mvh Joakim Adolfson
joakim
SE highwing
Post Reply