Är det någon mer än jag som skulle tycka det var roligt att få reda på våra bilars historia innan vi köpte dom, och var eventuellt tidigare bilar vi ägt tog vägen? Det kanske skulle vara något för Klubben att kunna ordna eller.....lite Sherlock arbete.
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Om du ringer till bilregistret (tel 077-1141516 el. 077-1252525) så kan du direkt få namn och adress på de tre senaste ägarna av din bil, men de har också uppgifter om övriga tidigare ägare på mikrofilm och de dokumenten kan du få kopior på om du ber att få ett s.k. registerutdrag. Det kostar ett par hundra kr och kan ta ett par veckor. Om man har en bil som stått länge och som reg.skyltarna försvunnit till så kan det gå bra att söka på chassinr. Om man har en gammal bil och vill veta vem som ägde den/var den befann sig före 1972/73 så kan man ringa till Länsarkivet i Härnösand, de har register på alla gamla registreringsnummer med länsbokstav. Om man gör ett registerutdrag först så brukar det finnas med ett dokument som visar bilens gamla reg.nummer. Lycka till!
/Rikard
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Det lite roliga är att man kan gå en bit till. Jag kontaktade Lotus själva och fick en kopia på byggböckerna till mina bilar. Det som krävs är chassinumret och några dagars väntan, sedan har du dokument på din bil som säkert går att vedimera om man så vill..
Några dagars väntan bara, låter ju fantastiskt för att vara Lotus. Vad menar du med byggböckerna, är det alltså ngn slags specifikation över utrustning, färger mm på den enskilda bilen?
Det vore ju kul att ha isf.
Japp specificationen på bilen och vem som beställde den. Lyckades få dessa till min Esprit 92, och Europa 69, så någon har lite koll hos lotus( ej elakt menat)..
Jag har lagt till kontaktpersoner på LotusCars under länkdelen i forumet. Vill du ha historia så är det Stuart du skall prata med, hänvisa till mig om han frågar.