jag köra med bilen och det är värt varenda krona!
En del av tickandet i motorn kvarstår, men det är bättre än innan och Morgan säger att det
inte är någon fara att köra med. Jag fick rådet att på sikt byta topp då motorn troligtvis har
gått varm tidigare i sitt liv och har gjort toppen lite skev, vilket gör att toppens över och
underdel inte linjerar till 100% längre.
Jag vill gärna byta direkt, men hålet i ekonomin kommer att ta ett tag att fylla igen...
Tyvärr så går det ut över mina planer om att börja köra på bana, men jag planerar att ha bilen
länge och förr eller senare kommer bilen att få bekänna färg på banan, lita på det.. :)
Förutom att den stora servicen har blivit gjord så har han bytt alla ventillyftarna,termostat
och termostathus plus lite små-pill.
Resan från Lerum till Ängelholm där bilen ska stå för tillfället gick bra och det var underbart
att kunna trycka tillbaka abstinensen jag haft ett bra tag
Jag körde via Borås och efter att ha besökt en kompis i Borås så körde jag österut mot Varbeg
(för att sen åka söderut) och en nedgående sol fick mig att önska att jag det fanns solskydd
att fälla ner i bilen, eller att jag åtminstone hade haft en keps med i bilen...
När jag ändå har er uppmärksamhet, jag tar gärna emot tips om garageplats i eller i närheten av Helsingborg.
