Import av Lotus Esprit Turbo '86 från USA

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Eric
Användare
Posts: 5
Joined: Mon 10 Mar, 2003 13:15
Location: Torslanda

Import av Lotus Esprit Turbo '86 från USA

Post by Eric »

Undrar om någon kan hjälpa mig komma i kontakt med generalagenten så jag kan kolla om mina intyg.

Är det någon som har tagit in en Esprit Turbo från USA och vet var jag skall vända mig?

Ha det,
Eric
Torslanda
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Hej oj,

Du får nog ta och skynda dig massor, de svenska myndigheterna håller på att lägga locket på när det gäller USA privat import. Vill du har intyg så vänd dig till Lotuscars i england, de svenska agenterna är tyvärr inget att ha i dessa frågor( talar av egen erfarenhet). Mailaddresser finns under länkbibloteket på forumet. Kontakta Neil, är det någon som kan hjälpa dig mot de svenska administratörerna så är det han( mkt hjälpsam och trevlig). Är du intresserad av besiktningsstation kontakta Vista Stockholm/Vällingby dom går att prata med.

Lycka till, men skynda dig..

:-D
joakim
SE highwing
User avatar
Mgz
Forumberoende
Posts: 148
Joined: Sun 27 Oct, 2002 09:42
Location: Huskvarna

Post by Mgz »

Nja, det är nog inte så bråttom längre. Regeländring var på gång tidigare men nu ser det inte ut som att det kommer ändras än på ett tag, se http://www.vv.se/aktuellt/pressmed/2003/hkpress12.htm
Magnus, Esprit V8-GT
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Vettigt!

:steer:
joakim
SE highwing
Eric
Användare
Posts: 5
Joined: Mon 10 Mar, 2003 13:15
Location: Torslanda

Post by Eric »

:up: Vet ni vilka intyg jag behöver på rak arm?

Eric
Eric
Torslanda
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

86 års modell, tank, bromsar, bälten. USA modell garanterat motorn. Ring bilprovningen i Vällingby, dom kommer nog att ge dig svaret du söker.

:-D
joakim
SE highwing
Eric
Användare
Posts: 5
Joined: Mon 10 Mar, 2003 13:15
Location: Torslanda

Post by Eric »

:race:

Tack för hjälpen! Intyget fick jag från Lotus UK och bilen åker på söndag från Charleston SC.

MVH
eric
Eric
Torslanda
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna

Post by Joakim »

Kul!, håll oss uppdaterade om progressen på ditt bilimporternde.

 :wave:
joakim
SE highwing
Post Reply