Om du saknar parkeringssensor bak på din Evora så kan jag berätta att det är både billigt och ganska enkelt att eftermontera. Jag tyckte själv att det inte var macho att ha en sån på en Lotus, men har tänkt om. En bil som används även för vardagskörning och som har så usel sikt rakt bakåt...
En komplett sats kostar c:a 350 kr hos Kjell & Co eller Clas Olson, och då ingår t.o.m. hålsåg för sensorerna. Utöver dessa behöver man inte borra några hål .
Man skruvar av bakskölden ( bumper) och diffusorn ( se bild) . Sensorerna monteras på det vanliga stället, kablarna dras in i baggaget , dosan kan läggas under mattan , i en fördjupning i vänstra delen av utrymmet. Ström tar man från backlampan. Kabeln till summern kan dras i den ventilationskanal som leder från övre vänstra hörnet av baggagerummet till den bakre säkrings dosan (bakom föraren). Summern hörs bra även om den monteras inne i detta utrymme.
Efter att ha använt den 1 år kan jag konstatera att den funkar utmärkt, trots det misstänkt låga priset. Jag vill i detta sammanhang speciellt tacka Lotus för att ha monterat denna mystiska o. oväntade ventilationskanal. Thank you, sir !
Evora - parkeringssensor
Evora - parkeringssensor
- Attachments
-
- Cypern 001 - kopia.jpg (70.63 KiB) Viewed 7073 times