Hej,
Vet inte om det är rätt undergrupp med "teknik" men har någon testat biltält, och kan dela med sig av erfarenhet?
Har dessvärre inget garage än, så jag funderade på (när jag köper Lotus) att ha den i tält första vintern......
Har hittat lite olika varianter typ cocoon och "vanliga" tält, några synpunkter?
Mvh,
Andreas
Biltält???
Re: Biltält???
Hej Andreas!
Carcoon för utomhusbruk borde funka fint och hålla bilen fri från fukt med de strömsnåla fläktarna som ger luftcirkulation. Har själv ett Carcoon Veloce för inomhusbruk i mitt kallgarage, funkar klockrent, bilen håller sig snustorr och batteriladdaren som medföljer håller batteriet i trim,
Köpte mitt på dancovershop.com, trevliga och proffsiga säljare där, kan rekommenderas. Annars kanske det går att beställa direkt från fabriken England?
Hoppas du hittar en fin Lotus till tältet också!
/Patrik Söderqvist
Carcoon för utomhusbruk borde funka fint och hålla bilen fri från fukt med de strömsnåla fläktarna som ger luftcirkulation. Har själv ett Carcoon Veloce för inomhusbruk i mitt kallgarage, funkar klockrent, bilen håller sig snustorr och batteriladdaren som medföljer håller batteriet i trim,
Köpte mitt på dancovershop.com, trevliga och proffsiga säljare där, kan rekommenderas. Annars kanske det går att beställa direkt från fabriken England?
Hoppas du hittar en fin Lotus till tältet också!
/Patrik Söderqvist
/Patrik
Lotus Elise R 2007
Ford Fiesta ST 200(vardagsbil)
Ford S-max (familjebil)
Lotus Elise R 2007
Ford Fiesta ST 200(vardagsbil)
Ford S-max (familjebil)
Re: Biltält???
Hej "grannen" :)
Jag köpte ett liknande Carcoon från verktygsboden.se (de hade utförsäljning) Och har precis hämtat en maskin att få in i det med.
Det var mycket enkelt att få "till" och det var uppe på några minuter..... får se om kvalitén håller, märker väl detta till våren :)
Mvh,
Andreas Karlsson
Jag köpte ett liknande Carcoon från verktygsboden.se (de hade utförsäljning) Och har precis hämtat en maskin att få in i det med.
Det var mycket enkelt att få "till" och det var uppe på några minuter..... får se om kvalitén håller, märker väl detta till våren :)
Mvh,
Andreas Karlsson