Hej!
Jag funderar på att montera bort min frontspoiler/kofångare på min esprit turbo se då den behöver omlackeras. Eventuellt blir det att beställa en ny från Sj-sportscar då billackeraren rekommenderade det pga det troligen är sprickor och en hel del förstärkningsjobb som kommer behövas göra på den nuvarande. Dessutom kommer det att behövas en hel del spackling som försvinner vid en ny. Kollade på SJ-sports car och de var billigare än vad jag trodde. Är det någon av er här på forumet som monterat bort denna på en esprit någon gång? Är det besvärligt, eller något man behöver tänka på?
Min bil har en 300 sport frontspoiler vilket är lite annorlunda än en original turbo se frontspoiler men jag antar att de sitter monterade på samma sätt.
Montera bort frontspoiler esprit?
Montera bort frontspoiler esprit?
Mvh/Andreas
Esprit Turbo SE "sport 300" -91
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Re: Montera bort frontspoiler esprit?
Det är inte "svårt" att montera bort fronten, men jävligt bökigt...
Du lossar den från bagageutrymmet genom att med ett barns små händer och ett minispärrskaft med en 10 mm hylsa skruva loss de ca 10-15 muttrarna som håller den på plats sen är den bara att dra loss.
Ev måste du först plocka bort lite kåpor under fronten kring kylarna, samt så klart kablarna till dimmljusen.
Det kräver inga enorma mekaniska kunskaper, bara tålamod och små händer (alternativt blodiga knogar och svordomar).
Lycka till !
Du lossar den från bagageutrymmet genom att med ett barns små händer och ett minispärrskaft med en 10 mm hylsa skruva loss de ca 10-15 muttrarna som håller den på plats sen är den bara att dra loss.
Ev måste du först plocka bort lite kåpor under fronten kring kylarna, samt så klart kablarna till dimmljusen.
Det kräver inga enorma mekaniska kunskaper, bara tålamod och små händer (alternativt blodiga knogar och svordomar).
Lycka till !
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Re: Montera bort frontspoiler esprit?
Hej!
Mina mekaniska kunskaper är begränsade men tålamod finns det gott om så detta ska nog gå bra.
Tack för hjälpen
Mina mekaniska kunskaper är begränsade men tålamod finns det gott om så detta ska nog gå bra.
Tack för hjälpen
Mvh/Andreas