Eftersom jag har en annan bil som ska till skroten och den har i mitt tycke snyggare så tittade jag på hur svårt det vore att byta. Inga större eller irreversibla ingrepp såg ut att behövas. Armaturerna fick skäras släta på baksidan med vass kniv, hålet i Lotusen vidgas med dremmel till 18 mm, men inte för mycket utan det skulle vara en tajt fit så inga skruvar behövdes. Lite kabelklippning och nya kabelskor, plugga in och pressa på plats, et voila! Kostnad NOLL kronor
Sidoblinkers Esprit
Sidoblinkers Esprit
Någon mer än jag som känt att sidoblinkersen (stämmer det att det är från Renault 5?) inte matchar bilen i övrigt?
Eftersom jag har en annan bil som ska till skroten och den har i mitt tycke snyggare så tittade jag på hur svårt det vore att byta. Inga större eller irreversibla ingrepp såg ut att behövas. Armaturerna fick skäras släta på baksidan med vass kniv, hålet i Lotusen vidgas med dremmel till 18 mm, men inte för mycket utan det skulle vara en tajt fit så inga skruvar behövdes. Lite kabelklippning och nya kabelskor, plugga in och pressa på plats, et voila! Kostnad NOLL kronor
Alla originaldelar är sparade om man i framtiden vill backa modden.
=============
Henrik S
Ängelholm
Henrik S
Ängelholm
Re: Sidoblinkers Esprit
He, he - det är ju helt i enlighet med gamla goda brittiska bilbyggartraditioner
TVR har åtminstone använt Ford Cortina Mk1 bakljus på en modell samt Ford Capri dörrhandtag på Wedge. Min gamla Triumph Spitfire 4 hade dörrhandtag från en Mini...
TVR har åtminstone använt Ford Cortina Mk1 bakljus på en modell samt Ford Capri dörrhandtag på Wedge. Min gamla Triumph Spitfire 4 hade dörrhandtag från en Mini...
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld