Var påväg till Sturup i söndags den 8 juni. Skull ta vägen över Göteborg o hälsa på flickvännen. Passade på att ta lite slingriga landsvägar nedcabbat, helt underbart. Men när man sitter där o njuter som mest så uppenbarar sig ett litet problem. Hstighetsmätaren börjar fladdra oroväckande (inte pga gaspådrag) för att slutligen sluta fungera. Ett par minuter senare tänds även gul checkengine lampan. Kom fram lät bilen stå över natten. Provade nästa morgon igen. Gul checkengine lampan tänd igen, men hastighetsmäteren fungerade?!? Men endast i ca 5 min sedan la den av igen. Testade flera gånger. Verkar som att hastighetsmätaren funkar ett tag när bilen stått men efter ca 5 min samma sak igen??? Nu är frågan, hänger problemen ihop eller är det 2 separat problem? Och har någon erfarit samma sak som jag?
Slutade med att jag kände att Sturup inte var något alternativ längre, vill ju ha orning på grejerna. Så fick vackert linka hem igen.
Skall erkänna att jag är mer förarer än mekaniker. Så vad gör man nu? Kontaktar men den lokala bilverkstaden elelr skall man vända sig till Wendels?
Tacksam för all hjälp.