Ska byta vindrutan...

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Guest

Ska byta vindrutan...

Post by Guest »

Fick ett stort stenskott som tyvärr inte går att laga. Jag måste alltså byta hela vindrutan på min Elise. Någon som gjort det på sin Elise?
Guest

Post by Guest »

Fick svar från Lotus

The windscreen is not the same on a S2 as it is on an S1. One is slightly shallower that the other.

It is not necessary to completely remove the front clam although it will need to be loosened and slightly pulled away in order to fit the windscreen.
boris
Forumberoende

Post by boris »

Tusan va tråkigt, hände det på de grusiga vårvägarna ? ... tycker mig minnas en tråd från den engelska bbs'en ... jo just det - http://www.british-cars.co.uk/cgi-bin/g ... 1063130962

-ursäkta att jag i hastigheten inte översatt texten från länken ovan till svenska ... "...Apparently it needs at least three people, preferably four: one fairly experienced fitter to do the fitting and with a second, lift the glass in place initially, plus an assistant on each side. The latter have to lift up some bodywork, then the two others have to position the screen, and then the fitter has to glue it in (still with the first two holding up the bodywork)."

men du har förhoppningsvis glas på försäkringen ... även självrisken inte alls är rolig. Kanske skall jag försöka hålla mig borta från småvägarna ett par veckor "
Anders
Lotus Elise S1 111S
Guest

Post by Guest »

Ska lämna in den imorgon. Man är alltid lite orolig när människor ska ge sig på och fippla med bilen. Självrisken är 1200 kr.
Guest

Post by Guest »

Ahhhh  :bang:

Var där i morse. Så klart hade de fått fel vindruta. De hade fått en vindruta till en Opel Speedster. Skillnaden är att ramen runt vindrutan på en Speedster är silver, medan den är svart på Elise.
boris
Forumberoende

Post by boris »

tråkigt att höra, man kan bli arg för mindre
Anders
Lotus Elise S1 111S
Guest

Post by Guest »

Nu har jag fått vindrutan bytt. De gjorde ett mycket fint jobb, jag kan rekommendera dem. Car Glass på Birger Jarlsgatan.
Post Reply