Dax för nya däck till Elan -67

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
AB
Forumberoende

Dax för nya däck till Elan -67

Post by AB »

Idag har jag 165/70 13tum på min vagn. bredare går inte. Har letat i cybervärlden men hittar bara vanliga "svennedäck" som en däckkille kallade det. Någon som har någon ide om val eller alternativ. Solen skiner :-D o det e dax att :steer:
Anders/Elise 111R
lotus68
Stamgäst

Post by lotus68 »

Det finns ett rallydäck för asfalt Maxsport RB4 i 165/70x13 har tyvärr ingen egen erfarenhet av detta däck se mer på http://www.mocomp.se/

De killar som kör i GTny med s3 karosser använder sig av 175/60x13 Yokisar de passar men med inga större marginaler kanske har de en annan offset på fälgarna än du.

Har själv 165/70 Micheliner som jag tyvärr inte hunnit testa så mycket tänker väl köpa Yokisar senare ...har för mig att att de är lite smallare än "normala 175" däck

m.v.h

Johan
AB
Forumberoende

Post by AB »

Jag har varit i kontakt med Mocomp goa killar strax norr om Gtb.
De sa att däcket är helt perfekt 800:-/st o har en mycket starkare uppbyggnad än vanliga däck så de inte viker sig o ett grepp som vida överstiger ett vanligt däck. Fungerar även när det är regn. Jag fick helt klart förtroende för Mocomp. Skall kolla mina fälgar offset o kanter de rekommenderade det. Om det funkar så kommer jag att pröva o återkomma med info.
Någon som har erfarenhet av Mocomp ??
Anders/Elise 111R
TPR
Stamgäst

Post by TPR »

Hejsan!

Har ingen erfarenhet av RB4 men har däremot diskuterat RB5 med Bosse Emanuelsson (ni kanske känner till honom? :-D ) som sålde dessa billigt genom sitt företag http://www.emmaab.se.

MaxSport är ju regummerade däck och därför relativt billiga. Tanken var att använda dessa däck på en Miata för banträffar.
Dock rekommenderade Bosse ej detta pga risk för överhettning vid bankörning.
Rally ger inte samma värme i däcken enligt honom.

Vet inte vad du ska ha däcken till och ej heller om detta även kan gälla RB4, men det kanske kan vara ngt att tänka på...? :kopf:

Nu ska jag fortsätta meka racingbil, en vecka kvar till första testen...  :up: :lol:

Mvh Thomas
Thomas Pihl

- Fun is not a straight line!
Post Reply