Falsterbo Classic

Träffar, bankörningar, möten etc.
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Mikael_W wrote:Rickard:Kul att du kommer hela vägen från stockholm, har anmält dig till lördagen nu. Har du hoppat Lambotankarna för tillfälligt? Blir det kanske en Esprit V8a?
Lambo tankarna släpper jag aldrig, men för tillfället så är de annat som lockar. Har en till Lotus på G, inte en V8:a men avslöjar inget förän de ä klart.

Den blir antingen ett kompliment till min Esprit eller så blir den min enda lotus & så ersätter jag Espriten med något annat skoj :-D ...

Hur som helst så lovar ajg att dyka upp på lördagen i Falsterbo med en Lotus, röd eller grön... :flag:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

Nedan senaste pressrelease:

PRESSMEDDELANDE
Falsterbo den 30 maj 2005

Falsterbo Classic med fartgrenar i fokus

Falsterbo Classic & Sportscar Show bygger vidare med fartgrenar genom att i år introducera den nya programpunkten Falsterbo Historic Rally på söndag den 17 juli – evenemangets tredje och sista dag.

På en konbana på evenemangsområdets norra del (ryttararenan i Falsterbo) tävlar historiska rallybilar i sprint form under större delen av söndag från lunch och fram till sen eftermiddag.

”Vårt evenemang bygger på upplevelser kring bilar och därför vill vi erbjuda fler aktiviteter med bilar som kör,” säger Kaj Wehtje, ordförande i Falsterbo Classic. ”Tempot höjs rejält på söndagen med Falsterbo Historic Rally då klassiska rallybilar bjuds in att köra hos oss i Falsterbo,” fortsätter Kaj.

Tävlingen innehåller två klasser, över och under 1400 cc. Vidare är det vår förhoppning att också några av de historiska rallybilarna kommer till start i Falsterbo Classic Sprint Race fredagen den 15 juli.

”Falsterbo Classic innehåller ett varierat program där de flesta kan hitta något som intresserar dem,” säger Kaj vidare. ”Vi har allt från racing i stadsmiljö, klassiska utställda entusiastbilar, utställda moderna supersportbilar och dagens mest exklusiva bilmärken, roliga uppvisningstävlingar och spex, korteger och rallyn, trevliga kvällsaktiviteter och party och nu då även ett historiskt rally där bilarna fräser runt på en grusbana. Här finns möjligheter till en trevlig helg för hela familjen,” avslutar Kaj.

Flera nyheter 2005

En av årets nyheter i Falsterbo Classic Sprint Race är deltagandet av bilar i klassen Radical. Till start kommer flera roliga namn såsom Hasse Simonsson, tennisspelare, Stefan Sauk, skådespelare, Peter ”Poker” Wallenberg från KAK och Magnus Bäcklund från Fame.

Calle Rosenblad, Falsterbo Classic´s featured driver 2005, har också bekräftat sitt deltagande i Falsterbo Classic Sprint Race med sin ETCC BMW.

Under Falsterbo Classic Exhibition närvarar också Brooklyn Heavy Racings Top Fuel Funny Car med 6000+ hkr! Det kommer att låta över nejden i Falsterbo när denna bil startas upp!

Programöversikt

På programmet står bland annat fredag 15 juli Falsterbo Classic Sprint Race. Publiken kommer att bjudas på häftiga bilar som körs inne i centrala Falsterbo under tävlingsmässiga former. Kvällen avslutas med cocktailparty.

Lördag 16 juli är det dags för tävlingar och uppvisningar på evenemangsområdet på Falsterbo ryttararena med Concours de Charme och kortege genom byn ca 10.45, Falsterbo Classic Rally och utställningarna Falsterbo Classic Exhibition och Falsterbo Motor Show. Kvällen avslutas med den uppskattade smokingmiddagen.

Söndag 17 juli på Falsterbo ryttararena erbjuds Falsterbo Festival Rally och kortege genom Skanör och Falsterbo ca 11.30. Falsterbo Classic Exhibition och Falsterbo Motor Show finns på plats hela dagen. Deltagarna i Concours d´Elégance gör upp mellan 13.00-15.00 och nyheten Falsterbo Historic Rally är planerat till 13.00-16.30.
Mikael, Fisker Karma
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

Jag har fortfarande platser kvar så anmäl Er gärna till mig.

Till lördagen har vi 1st plats kvar och till söndagen 3st platser. Någon Elise hade inte skadat och några klassiker då vi har rätt många Espriter anmälda.
Mikael, Fisker Karma
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

Allt är Nu klart med anmälningarna, Ni alla som har epost bör ha fått bekrätelsen via denna. När Ni kommer till platsen tar Gunnar Jönsson hand om Er då jag som sagt åker utomlands imorgon.

Önskar i alla fall Er en trevlig dag i falsterbo och en bra Lotus sommar
Mikael, Fisker Karma
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Mikael !

Ha det bra i US of A.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

En liten fråga till er "skåningar"...

Jag har en ganska lång resa ner till Falsterbo från sthlm = jag kommer döda många myggor på vägen ner.  :down:

Så min fråga är kort & gott, vart kan jag tvätta min bil på lämpligaste ställe lördag morgonen innan jag kör in på området !?  :wave:

Antingen kommer jag med flickvän att övernatta på hotell i malmö för att slippa stiga upp så tidigt, alternativt så har jag ingen flickvän & då kör jag från Nässjö i småland tidig morgon, hur som helst så behöver jag tips om tvätt möjligheter...  :beer:

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Enligt en på jobb så finns det troligen ingen i Falsterbo. Men det lär finnas en nybyggd vid PREEM i Höllviken som du passerar.
Karta till PREEM i Höllviken
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Mgz
Forumberoende

Post by Mgz »

Nillet wrote:Enligt en på jobb så finns det troligen ingen i Falsterbo. Men det lär finnas en nybyggd vid PREEM i Höllviken som du passerar.
Karta till PREEM i Höllviken

Kan intyga att detta stämmer (har jobbat med Höllviken som bas senaste veckan) - den är sprillans ny med 5-6 platser.

Såg för övrigt en Ferrari 430 Spider på OKQ8 macken precis bredvid......
Magnus, Esprit V8-GT
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Rickard wrote:En liten fråga till er "skåningar"...

Jag har en ganska lång resa ner till Falsterbo från sthlm = jag kommer döda många myggor på vägen ner.  :down:

Så min fråga är kort & gott, vart kan jag tvätta min bil på lämpligaste ställe lördag morgonen innan jag kör in på området !?  :wave:

Antingen kommer jag med flickvän att övernatta på hotell i malmö för att slippa stiga upp så tidigt, alternativt så har jag ingen flickvän & då kör jag från Nässjö i småland tidig morgon, hur som helst så behöver jag tips om tvätt möjligheter...  :beer:
Vilken dag kommer du? Har en möjlig spekulant på bilen...
Niklas (forum-admin)
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Nillet wrote:
Vilken dag kommer du? Har en möjlig spekulant på bilen...
Jag kommer ner på lördag morgonen tidigt (innan trafikpolisen är vaken) och har bilen på utställningen hela dagen, om någon är spekulant så finns det möjlighet att kolla på den då & om han/hon är seriöst intresserad så finns det möjlighet att provköra efter kl 17 när jag får köra ut från området.  :beer:

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Då kommer han att vara min passagerare in på området på Lördagen.
Niklas (forum-admin)
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Nillet wrote:Då kommer han att vara min passagerare in på området på Lördagen.
Trevligt !
Ska dessutom bli kul att få träffa lite folk som man känner från forumet.

:flag:

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Post Reply