Alla mina gamla bilar har varit svarta.
Svart gillar jag, det är riktigt snyggt men nackdelen är att man inte ser linjerna på bilen.
Annars tycker jag gunmetall silver är riktigt snyggt men vanligt. Eller ska det vara utstickande orange? Det är en 111R och Exige S2 jag pratar om.
Cool är den absolut, men frågan är hur andrahandsvärdet blir på en så extrem färg?
Att döma av hur svårt det verkar vara att sälja en Elise eller Exige även i vanligare färger så skulle jag nog avråda från en "annorlunda" färg. Dvs om man inte absolut älskar färgen själv, och är beredd på att få ett försämrat andrahandsvärde.
JAG ÄR TRADITIONEL OCH TYCKER LOTUS SKA VARA BRG ELLER GUL SOM I RACING. MED EN SVART ELLER MÖRK BIL ÄR DET MYCKET PUST OM DET SKA SE SNYGGT UT, OCH VILL MAN HA EN REN BIL ÄR SILVER ATT FÖREDRA.
BLEV NÅGON KLOK PÅ DETTA MÅNNE?
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Personligen skulle jag inte tveka en sekund på den orangefärgade. Det går en reklamfilm för däck (tror jag) på euorosport med 5-6 sportbilar som kör bredvid varandra. Jag har ingen aning om vilka de andra bilarna är för det enda men ser är en orange exige som man bara vill ha