Skoj att se att vi är några som har Lotus hemma, tror att det nog är i Malmö som i Stockholm med Ferrari. Har bara sett ett fåtal Lotus i sommar men en hög av ferrari, senast i fredags.
Kanske är vi dåliga på att köra med våra bilar eller så är våra bilar så roliga att köra att vi kör en tur på en krokig landsväg och låter andra köra runt och glänsa i stan
Tror att det är så.
Må gott allihop.
Patrik.
När jag körde Porsche tidigare fick jag lite siffror på var olika bilar fanns i landet & då visade det sig att över 30 % av alla Porsche Boxster finns i Sthlm.
Åker man ett varv kring stureplan vilken kväll som helst i veckan så ser man ju Porschar & Ferrari vart man än tittar, men lotusarna är lite mer "exotiska".
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Hade förväntat mig mycket fler Ferrari, känns som om samtliga 330 finns i Stockholm
Det finns drygt 800 Lotus i Sverige enligt Bilregistret. Jag vet också med säkerhet att det finns betydligt fler än 330 Ferrari (ca 700 har jag fått för mig). Enda anledningen jag kan se till de låga siffrorna ovan är att mätningen är gjord vid årsskiftet. Troligen räknas inte de bilar med som är avställda vilket bör ge en mycket lägre siffra för Lotus och Ferrari.
Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Stämmer inte. 2003-01-14 fanns det 859 bilar kodade som Lotus i Vägverkets register (fast en av dem är en felkodad Lexus SC 400 ).
LCCS har ju över 440 medlemmar, i så fall skulle Per-Ola vara fantastiskt nöjd med en täckningsgrad av över 100% av landets Lotus-ägare!
Möjligtvis är 431 antalet bilar i trafik. Tittar man på Plus 2:or till exempel, så är väldigt många av de inregistrerade bilarna avställda sedan flera år tillbaka. Tyvärr kommer de nog aldrig ut på vägarna igen
Hur får man tag i dessa uppgifter? Det skulle inte vara dumt att kunna spåra upp de Lotusar som står och ruttnar i en lada innan dom är bortom all räddning.