Det där med imagen är intressant. Jag har funderat mkt på om jag kan leva med att köra en Opel...Göran wrote:Det är nåt som saknas när man sitter i en Speedster och det är förmodligen (jag måste erkänna det) till största delen "imagen".
Har en Miata nu och det är ju en Mazda. Lite av samma fenomen.
När det gäller kvaliten så pratade jag med en engelsman som jag jobbar tillsammans med på Volvo. Han jobbade på Lotus när de var med och utvecklade Speedstern och berättade att de första bilarna skickades tillbaka från Opel eftersom de inte godkände kvaliten. Engelsmännen fick tydligen lära sig en hel del om kvalitet från tyskarna. Och nu snackar vi ju Opel, inte BMW eller Audi... Detta hjälpte tydligen sedan till att höja kvalitén på S2:an.
Spelar inte så stor roll om priset för service är 1500 eller 3000 kr. Däremot kan det spela roll om en stor service kostar 8 000-10 000 kr eller 2700 kr... Opeln har ju kamkedja som inte behöver bytas.
En annan sak som jag har funderat på. Man vill ju gärna vara med på banträffar och liknande och ngn Speedster klubb lär det väl knappast finnas... Hur fientligt inställda
Mvh Thomas