Genom ett långvarigt bil (lotus) intresse har jag samlat på mig en hel del intressanta böcker & tidningar & igår kväll tittade jag igenom lite tidningar med Lotus anknytning & hittade då ett kul reportage.
Ett 4 sidigt provkörnings reportage i tidningen "rally i bild" av den "nya bilen Lotus Europa TC" från 1972.
Ganska kul läsning för dom som är Lotus/Europa intresserade.
Om någon är intresserad så kan jag scanna in reportaget & maila det till er.
Någon som sitter på något liknande reportage om Esprit S4 !?
Jag är mkt intresserad.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Letade vidare i mina gömmor & hittade också en annons ur Car & Driver från Aug 1972, scannar in den också.
Ska försöka maila ut artikeln & annonsen nu ikväll !
Min mail klarar inte av att skicka ett så stort mail så ni som vill ha artikeln får skicka era adresser till mig i ett PM så skickar jag artikeln på det gamla hederliga sättet....
Är det någon som gillar artiklar av Lotus bilar kan jag rekommender Bently publishing's Gold Portfolio serie. Har själv den för Europa, mkt trevlig läsning på 200 sidor. Serien innehåller en samling av tidstypiska artiklar om bilen i fråga. Vet att den finns till Elan, Seven och Giugario Esprit också. Kanske kommer det att dyka upp för övriga modeller framöver. Annan kul bok är Lotus Esprit the Complete Story. Är det någon som är intresserad har jag även premiär testkörningen av Esprit SE från Automobil 1989, kan scanna och lägga upp om det finns intresse..