Lotus Day Sweden 3 maj
Lotus Day Sweden 3 maj
Det är snart dags för klubbens traditionella bandag på Knutstorp den 3 maj. Anmälningarna har kommit in i en strid ström och det är nästan fullt i både grupp A och B, och det finns några platser kvar i grupp C. I gruppen "prova på" har vi många platser kvar, så varför inte prova din Lotus (eller annan sportbil) i lugn takt på en riktig racerbana för bara 200 kr?
Banans restaurant är öppen hela dagen, så det är ett utmärkt utflyktsmål på en (förhoppningsvis) solig söndag, och det kostar inget inträde. Det kan också finnas möjlighet att provköra en ny Lotus från generalagenten Lotus Göteborg! Så det råder full aktivitet mellan kl 09.00 - 16.00 med ca 70 sportbilar på banan och ännu fler i depån.
Banans restaurant är öppen hela dagen, så det är ett utmärkt utflyktsmål på en (förhoppningsvis) solig söndag, och det kostar inget inträde. Det kan också finnas möjlighet att provköra en ny Lotus från generalagenten Lotus Göteborg! Så det råder full aktivitet mellan kl 09.00 - 16.00 med ca 70 sportbilar på banan och ännu fler i depån.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: Lotus Day Sweden 3 maj
Just det, hur var det med det.
Vill ju prova banan lite (och bilen). Krävs det hjälm, anmälan och/eller något mer?
/Mikael
Vill ju prova banan lite (och bilen). Krävs det hjälm, anmälan och/eller något mer?
/Mikael
Mercanörd som tröttnat på stora, tunga vagnar med automat.

Lotus Evora Na -11
Lotus Evora Na -11
Hej Mikael,
Gå in på nedan länk och läs. Skicka sedan ett mejl med din anmälan.
Hoppas vi ses där?
http://www.lccs.nu/kalender/lotus-day-sweden-anmalan/
Bilen och personlig skyddsutrustning samt körreglerna:
http://www.lccs.nu/wp-content/uploads/2 ... a-LCCS.pdf
Gå in på nedan länk och läs. Skicka sedan ett mejl med din anmälan.
Hoppas vi ses där?
http://www.lccs.nu/kalender/lotus-day-sweden-anmalan/
Bilen och personlig skyddsutrustning samt körreglerna:
http://www.lccs.nu/wp-content/uploads/2 ... a-LCCS.pdf
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira

Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira
Är det flera än Håkan (uppenbarligen) och jag som åker ner från Sthlms-trakten?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Mikael,
Som Håkan redan skrivit så krävs det anmälan och viss personlig utrustning. Och om du bara vill prova bilen några varv på bana så är det lämpligaste att du bokar "Prova på" passet mellan kl 12.00 - 12.30 och med obligatorisk genomgång kl 11.30. Det kostar bara 200 kr.
Som Håkan redan skrivit så krävs det anmälan och viss personlig utrustning. Och om du bara vill prova bilen några varv på bana så är det lämpligaste att du bokar "Prova på" passet mellan kl 12.00 - 12.30 och med obligatorisk genomgång kl 11.30. Det kostar bara 200 kr.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Göran,
Sorry, jag gör som vanligt en långgrunda via Göteborg och Ullared för att till sist hamna i Klippan kvällen innan det smäller...
Sorry, jag gör som vanligt en långgrunda via Göteborg och Ullared för att till sist hamna i Klippan kvällen innan det smäller...
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS

Jag var förbi Lotus Göteborg idag och kollade med Erik Mellbin vad de tar med sig på söndag. De kommer att ha en ny läcker Evora S för provkörning på väg, eftersom de inte längre har någon försäkring som gäller på bana. Men eventuellt kan de också erbjuda medåkning på banan under Prova På passet. Troligen tar de också med sig en Elise Cup bil, men det blir isåfall bara för visning då den är oregistrerad.
Håkan: Du hittar ju hem till mig och det finns alltid möjlighet till fika när ni passerar Göteborgsområdet.
Håkan: Du hittar ju hem till mig och det finns alltid möjlighet till fika när ni passerar Göteborgsområdet.
Det ser glädjande nog ut som att det blir nästan fullt på vår bandag på Knutstorp på söndag. Vi har idag 24 anmälda i både grupp A och B, 17 st i grupp C och 5 st "Prova På" plus Lotus Göteborgs Evora S. Och vädret ser ut att bli ganska OK, så vi kan nog se fram emot en härlig dag på racerbanan och i depån. Om du inte har anmält dig att köra på banan så går det bra att bara komma och titta och träffa andra klubbmedlemmar och sportvagnsentusiaster. Restauranten på banan har öppet hela dagen så det är ett utmärkt utflyktsmål!
Mycket lyckad dag på Knutstorp med fantastiskt väder och nästan fullt i alla körgrupper. Hoppas att några av er tog lite bilder som ni kan lägga upp här på forumet.
Tack till alla arrangörer för ännu ett toppevenemang!! Och grattis till alla som var där i strålande väder.oodsell wrote:Hoppas att några av er tog lite bilder som ni kan lägga upp här på forumet.
- Attachments
-
- IMG_7824.jpg (132.56 KiB) Viewed 17580 times
-
- IMG_7802.jpg (98.58 KiB) Viewed 17580 times
-
- IMG_7805.jpg (105.69 KiB) Viewed 17580 times
Göran Forslund
Några till
- Attachments
-
- IMG_7810.jpg (92.78 KiB) Viewed 17580 times
-
- IMG_7840.jpg (103.83 KiB) Viewed 17580 times
Göran Forslund
Kul att se så många fina Lotus!
- Attachments
-
- IMG_7806.jpg (101.26 KiB) Viewed 17579 times
-
- IMG_7826.jpg (109.73 KiB) Viewed 17579 times
-
- IMG_7831.jpg (102.48 KiB) Viewed 17578 times
Göran Forslund
Damn! Jag var såå peppad, har köpt hjälm o allt, men så händer det grejer och man blir tvungen att prioritera annat. Någon som känner igen sig?
Kul att se att det var ett bra arrangemang, jag kommer nästa gång, och då låter jag inte något stoppa mig.
/Mikael
Kul att se att det var ett bra arrangemang, jag kommer nästa gång, och då låter jag inte något stoppa mig.
/Mikael

Lotus Evora Na -11
Lotus Evora Na -11
Mazda Miata ND 2.0 -19 2025-20??
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
Just det, ser fram emot det! Men det är jätte lång tid kvar, kommer se vad resten av världen har att erbjuda. Rudskogen med Sportvagnsklubben Gbg blir nog galet bra.
Imorn om några minuter: http://svkg.se/tavlingssektionen/rudskogen.html
/Mikael
Imorn om några minuter: http://svkg.se/tavlingssektionen/rudskogen.html
/Mikael

Lotus Evora Na -11
Lotus Evora Na -11