Skulle imorse bege mig till Linköping för Triumphklubbens träff för engelska sportbilar.
Möttes då av detta. Inte världens gladaste just nu.
Polisen var ganska fort på plats då det på mina nytvättade rutor fanns tydliga fingeravtryck på både insida och utsida, som definitivt inte fanns där när jag parkerade den. De var hoppfulla och sa att fingeravtrycken blev bra och mycket tydliga.
På insidan har de även försökt stjäla stereon men inte lyckats, dock har det resulterat i att panelerna runt om stereon är förstörda.
Stöldförsök och inbrott i min Elise
Re: Stöldförsök och inbrott i min Elise
Trist och verkar vara utfört av klåpare. Jag hoppas att försäkringsbolaget hanterar det bra. Kom du iväg till Linköping?
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Ska kontakta försäkringsbolaget imorgon, hoppas det går väl och att Lotus Göteborg eller Bennets kan åta sig jobbet att laga allt.
Men jag hoppas den kan komma iväg till en verkstad imorgon när jag pratat med försäkringsbolaget. En av punkterna som ingår i min försäkring är "Stöld – ersätter skador genom stöld eller försök till stöld" så jag borde få ersättning för skadorna.
Kom dessvärre inte iväg till Linköping. Taket går inte att fästa fast och regnet hängde i luften. Har parkerat bilen på jobbet innanför grindar och borta från insyn då det inte heller går att låsa bilen tack vare vad banditerna gjorde med låset.
Men jag hoppas den kan komma iväg till en verkstad imorgon när jag pratat med försäkringsbolaget. En av punkterna som ingår i min försäkring är "Stöld – ersätter skador genom stöld eller försök till stöld" så jag borde få ersättning för skadorna.
Kom dessvärre inte iväg till Linköping. Taket går inte att fästa fast och regnet hängde i luften. Har parkerat bilen på jobbet innanför grindar och borta från insyn då det inte heller går att låsa bilen tack vare vad banditerna gjorde med låset.
Lotus Elise S1 -98
Ford Fiesta ST150 -05
Ford Fiesta ST150 -05
Lider med dig
Tack, är verkligen ingen rolig historia...
Bilen är nu i händerna hos Lotus Göteborg. Ser ut som att jag kommer gå Lotus-lös resten av säsongen. Detta kommer ta tid att laga...
Bilen är nu i händerna hos Lotus Göteborg. Ser ut som att jag kommer gå Lotus-lös resten av säsongen. Detta kommer ta tid att laga...
Lotus Elise S1 -98
Ford Fiesta ST150 -05
Ford Fiesta ST150 -05