Svensk Sportvagnsmeeting (SSM) på Knutstorp 5-7Juli
Svensk Sportvagnsmeeting (SSM) på Knutstorp 5-7Juli
Helgen den 5-7 Juli går årets SSM av stapeln på Knutstorp Ring.
Efterlysning!!!!!
Som medlem i Lotusklubben har vi de senaste 2 åren blivit bortskämda med att Johanna
funnits på plats med tält och klubbshopen. Tyvärr har Johanna fullt upp med arbete på annat håll i år, så vi eftersöker någon frivillig medlem som kan tänkas ta den rollen i år?
Kanske någon som bor i närheten och kanske ändå tänkt vara där eller någon annan som inte har alltför långt att åka för att komma dit...
Kontakta mig om du är redo att göra en insats för klubben, så ordnar vi så att tält och
varor kommer till dig!
Skicka ett PM, ring 070-7726669 eller mejla mig eller till klubbshop@lccs.nu.
Hoppas att någon hjälte hör av sig...
Efterlysning!!!!!
Som medlem i Lotusklubben har vi de senaste 2 åren blivit bortskämda med att Johanna
funnits på plats med tält och klubbshopen. Tyvärr har Johanna fullt upp med arbete på annat håll i år, så vi eftersöker någon frivillig medlem som kan tänkas ta den rollen i år?
Kanske någon som bor i närheten och kanske ändå tänkt vara där eller någon annan som inte har alltför långt att åka för att komma dit...
Kontakta mig om du är redo att göra en insats för klubben, så ordnar vi så att tält och
varor kommer till dig!
Skicka ett PM, ring 070-7726669 eller mejla mig eller till klubbshop@lccs.nu.
Hoppas att någon hjälte hör av sig...
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira

Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira
Re: Svensk Sportvagnsmeeting (SSM) på Knutstorp 5-7Juli
Hade gärna ställt upp, men är med mina barn hos mina föräldrar (som bor i Hällingsjö utanför Gbg) och kommer inte hem förrän den 7:e.
Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99

Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99
Nu är jag inte medlem i klubben ( än...) men vi är några Eliser som rejsar och årest SSM slår rekord :)
Vet inte om Bjarne, Hans A är medlemmar ?
Vi kommer göra vårt bästa för att hålla Lotus flaggan på rop i rejsen i alla fall
http://www.spvm.se/news/366/55/Svenskt- ... 40-ar.html
Vet inte om Bjarne, Hans A är medlemmar ?
Vi kommer göra vårt bästa för att hålla Lotus flaggan på rop i rejsen i alla fall
http://www.spvm.se/news/366/55/Svenskt- ... 40-ar.html
Jag kommer att åka ned på lördag fm och ta hand om klubbens tält och parkering inne på området. Vi kommer att ha försäljning av diverse klubbprylar och kläder så alla medlemmar som är på plats bör titta förbi under helgen. Och ni Lotusägare som ännu inte är medlemmar i klubben bör också titta förbi så får ni en infobroschyr och några gamla klubbtidningar. Sedan finns det fortfarande möjlighet att anmäla sig till Lotus Festival Sweden i Linköping i slutet av juli, och mer info kan fås i klubbtältet!
En bild från förra året:
En bild från förra året:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Tack Olle Odsell m.fl. som kom till Ring Knutstorp och hade tagit med er ett info-tält för Lotus och dito prylar. Dessutom var det som vanligt många sköna Lotus på sportparkeringen och många aktiva på tävlingsbanan. En riktig höjdarhelg!!!
//Jan
//Jan
Jan Hängsel, Hässleholm
Lotus Elise S (09)
Lotus Elise S (09)
Tack alla medlemmar och icke medlemmar som kom till klubbtältet och bytte några ord. Vi hade samma fina placering som förra året med fin utsikt över banan, och det var en fin samling av Lotusbilar av olika modeller och åldrar på vår parkering.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
:bang:
HGF i Ödeshög på väg ner till ssm lyckades halta hem med varvtal mellan 2000 varv och 2850 varv då motorn höll sig inom 88-92 grader ( cylinder läckage till kylsystemet) Hem riva ner allt mäta upp topp etc på med ny topplockspackning nya bultar etc Tack till MW nilssons utmärkta punktlista på SELOC.
Numera en piggare elise S1. Hade helst inväntat min extratopp som ligger hos Roger på Sabreheads men då hade sommaren blivit utan Lotus. så tog bytet som en träning
HGF i Ödeshög på väg ner till ssm lyckades halta hem med varvtal mellan 2000 varv och 2850 varv då motorn höll sig inom 88-92 grader ( cylinder läckage till kylsystemet) Hem riva ner allt mäta upp topp etc på med ny topplockspackning nya bultar etc Tack till MW nilssons utmärkta punktlista på SELOC.
Numera en piggare elise S1. Hade helst inväntat min extratopp som ligger hos Roger på Sabreheads men då hade sommaren blivit utan Lotus. så tog bytet som en träning
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
Snopet! Men du är välkommen att göra ett nytt försök till Lotus Festival i Linköping om knappt tre veckor! Lite närmare!
-
Hans49
- Stamgäst
Vilken insatts du gjorde för Klubben både i och utanför tältet Olle. Dels med att anvisa parkeringsplatser för alla Lotusbilar och även svara på frågor högt o lågt från tidigt på morgonen till sent på eftermiddagen i dagarna två.
Kul att prata med dig och han lära känna dig lite bättre. Skäms dock lite att jag parkerade fel bil framför, skall bättra mig nästa år:)
På bild är åxo en annan gammal race vän till dig, Björn Olsson. Era minnen från -70 talets sportvagnstävlingar imponerar på en nybörjare som jag som inte ens har börjat tävla ännu.
Kul att prata med dig och han lära känna dig lite bättre. Skäms dock lite att jag parkerade fel bil framför, skall bättra mig nästa år:)
På bild är åxo en annan gammal race vän till dig, Björn Olsson. Era minnen från -70 talets sportvagnstävlingar imponerar på en nybörjare som jag som inte ens har börjat tävla ännu.
Köpte ny Elan 1971, men varit utan sen -73..................men nu Exige 260 cup -10:)
Hej Olle
lotus festival krockar m frankrikevistelse
Nu är ju lotusen en keeper nästa år.....
lotus festival krockar m frankrikevistelse
Nu är ju lotusen en keeper nästa år.....
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
Kul med många fina Lotusar i ert klubbområde
En film från race 2
http://www.youtube.com/watch?v=bMafVZjKJ0Y
Helnöjd med helgen :) Numera äger en Lotus Elise varvrekordet på knutan för klass B :)
Med vänlig hälsning,
Joachim
En film från race 2
http://www.youtube.com/watch?v=bMafVZjKJ0Y
Helnöjd med helgen :) Numera äger en Lotus Elise varvrekordet på knutan för klass B :)
Med vänlig hälsning,
Joachim
Tack Hans för dom snälla orden. Jo, Björn och jag snackade minnen från 70-talet, vi var båda med på det första Svenskt Sportvagnsmeeting på Anderstorp 1974. Men då handlade det om Triumph TR3 för min del och Saab Sonett för Björns del. Nu kör vi ju båda Elise S1. Man skulle kanske söka medlemsskap i ert 2L8 Racing Team?
- Nillet
- Forumadministratör
Hans, var inte du på sportvagnsmeeting 1976 och tävlade då?
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74422

http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74422

-
Hans49
- Stamgäst
Tyvärr va det inte jag Nillet, men köpte RS -73an 1977 och var sedan ägare till den i 27 år utan att använda den:) Om man undantar en resa o kurs till Ringen 1979. Men Lotus är roligare och modernare!!
Köpte ny Elan 1971, men varit utan sen -73..................men nu Exige 260 cup -10:)