Lotus USA kallar tillbaka 451 Eliser och Exiger tillverkade mellan december 2006 och oktober 2007.
http://www.autoblog.com/2013/02/28/lotu ... fire-risk/
Känner någon till om det här påverkar oss här i Europa (har USA någon egen del av tillverkningen)? Har Lotus i England sagt något om saken (jag har googlat men inte hittat något)?
Jag antar att om man har en 2007:a bör man nog kolla upp det hela...
Louts Elise/Exige 2007-2008 recall
- Graf Orlok
- Forumveteran
Louts Elise/Exige 2007-2008 recall
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
Re: Louts Elise/Exige 2007-2008 recall
Jag skulle nog tro att det berör alla Elise och Exige som tillverkats mellan de aktuella datumen. Fabriken lär knappast göra recall på övriga marknader då det blir väldigt dyrt för dem, men i USA kan man med federala lagar tvinga biltillverkarna att göra recall med hot om enorma böter, mm. Så det kan nog vara klokt att själv kolla även bilar här i Sverige.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Skulle tro att det är lagar som tvingar dem här också. Dessutom så har ju lotus ofta haft annorrlunda USA bilar.oodsell wrote:Jag skulle nog tro att det berör alla Elise och Exige som tillverkats mellan de aktuella datumen. Fabriken lär knappast göra recall på övriga marknader då det blir väldigt dyrt för dem, men i USA kan man med federala lagar tvinga biltillverkarna att göra recall med hot om enorma böter, mm. Så det kan nog vara klokt att själv kolla även bilar här i Sverige.
Är dock inte säker men kolla upp om det är samma oljekylare och om den sitter på samma ställe?
- Graf Orlok
- Forumveteran
Tack för svaren. Jag får helt enkelt kolla med verkstan. Det verkar inte finnas info om detta annat än i den pressreleasen, så det verkar ju inte vara ett vanligt fel... Men kolla bör man nog.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS