Radical

Träffar, bankörningar, möten etc.
Mikael_W
Forumadministratör

Radical

Post by Mikael_W »

Någon som kan vara intresserad av att pröva bankörning med Radical Prosport till nästa år?

Lite fakta jag fick om Prosport nedan:

Motor:Suzuki Hayabusa 1299cc
Effekt: 205hr, 9500 rpm
Växellåda:6-växlad sek
vikt:470kg
acc:2,8 sek (0-100)
Toppfart: 250km/h

Jag skulle få priser efter semestrar så lägger upp det då, vi kanske kan fylla kursen på 18 deltagare..
Mikael, Fisker Karma
Cartman
Forumberoende

Post by Cartman »

Ville bara lägga in en liten bild.
Image
Kalle, bara ytterligare en wannabe som ÄLSKAR Elise.
www.oldgents.com
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

Skoj, jag är med om det blir till ett överkomligt pris. :flag:
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Jag är mkt intresserad av att vara med & köra ! :bold:
Försökte få ihop ett gäng nu i sommras men lyckades inte få till ett datum som passade mina polare, kanske går bättre här på forumet.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Micke !

Som ny på forumet så finns det mycket att läsa. Hittade din tråd om Radical. Har du hört något vidare i den frågan ? Är själv definitivt intresserad av att prova under förutsättning att min plånbok klarar av det. Tror att jag skulle kunna övertyga ett par personer till att haka på och tanken blir verklighet.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

jag skulle få ett paketpris för klubben, skall påminna dem om att skicka priset till mig så skall vi se om vi kan få ihop något till sommaren
Mikael, Fisker Karma
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Micke !

Jag väntar och hoppas.

Hälsningar
Lasse H
Hörby
AB
Forumberoende

Post by AB »

Jag är också intresserad. Har sett dessa vagnar ett antal ggr på Knutstorp. Frågan är om man klarar av att hålla sig på banan :-D
Men om det är möjligt till en rimlig kostnad måsta man pröva att :steer:
Anders/Elise 111R
Guest

Post by Guest »

Har kollat upp detta tidigare. Kostnaden för en dag blir ca 5000-7000 kr per person.
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Peter !

Jag tror att jag med en suck kan klara av 5.000:- ur min alltför klena plånbok. Men frågan är också hur mycket man får köra för pengarna ? Är det i praktiken 1.000:- i minuten så är det ej aktuellt. Annars hade ju en formelbil varit intressant. En formel Ford eller en gammal F3. Fast Radical är bara så läcker. Sekventiell låda och allt. Fick provsitta en av tävlingsbilarna för ett par år sedan på Knutstorp i samband med SSM. Jag hade tillsammans med några kamrater från MGCC kört publik under lunchuppehållet (två varv för 60 kronor, behållningen helt til klubben) och en av mina passagerare var en mycket söt dansk flicka som hette Karin. Hon var god vän med en av Radical-förarna och i väntan på att bli utsläppta på banan så talades vi vid denne kille och jag. Han bjöd mig bort till deras imponerande lastbil/tält/verkstad där jag erbjöds krypa ner i bilen som han senare skulle tävla i. Jag var ej nödbedd. Körställningen var mer liggande än sittande och sedan dess har jag undrat hur det skulle kännas att ratta en sådan bil lite mer på allvar.

hälsningar
Lasse H
Hörby
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

Har fått svar nu, de håller på att förhandla priserna inför 2004 för Radical och skall vara klart i nov/dec så när jag fått ett pris för klubben lägger jag upp det
Mikael, Fisker Karma
Guest

Post by Guest »

På "Prestanda" igår körde de ju Radical. Stod att det kostade 7300 kr/pers/dag.
Staffan
Stamgäst

RADICAL

Post by Staffan »

Hej! :-D
Fick möjlighet att köra en Radica SR3 i sommras. Vi tog en tur runt på små och medelstora vägar runt Linköping. Bilen är extremt radikal och egentligen inget alternativ till Elise. Draget över 7000 varv är som en motorcyckel och styrningen och fjädring är betydligt mera racig. Skillnaden mellan en Elise och Radical är lika stor som skillnaden mellan en sportig standardbil och Elisen. Dock faller man pladask för dess extrema prestanda och finns det möjlighet att gatregga den i framtiden så slår jag nog till. Å andra sidan en elise med sportchassi och 200-250 hkr vore nog det ultimata alternativet den går ju trots allt att använda även till vardags.

Staffan
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Staffan !

Jag blir rejält avundsjuk på dig beträffande provkörning av en SR3. Men som du säger är det väl knappast en bil som man kan köra runt i sta´n med. Då menar jag inte bara problematiskt ur teknisk synpunkt utan även utseendet. Här är ju en hjälm, vilket väl är en utrustningsdetalj som man ej klarar sig utan i en Radical, helst med svart visir bra för anonymiteten. Man vågar ju inte tro på att min favoritmyndighet Sv Bilprovning någonsyn skulle kunna tänka sig att godkänna en Radical för väg. Som amatörbyggt fordon så är effekten för hög.  :nono: Kan kanske åtgärdas genom att sätta in en 70-tals tvåcylindrig mc-motor. Om man skulle försöka typa bilen hade väl inspektörerna skrattat på sig.
Kanske är det bästa hoppet att Westfield lyckas med sin nya konkurrent till SR3 som ju tydligen ska utrustas med en K4 motor. Den går ju att få med ganska beskedliga effekter. Som ju sen kan stressas upp i efterhand.
Men din favorit kompromiss, en Elise med 250 hkr, är ju en "wet dream" det också. Åtminstone på gata.

Hälsningar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Prova en Radical ?!

Post by Lasse H »

Nyss hemkommen från Motormässan i Göteborg, var där under onsdag-fredag och stod i Lotus/Morgan montern, så kan jag berätta att även Radical ställde ut. Fast det ni kanske visste redan ? Men vad som ni kanske ej vet är att man nu välkomnar wannabe´s att prova en Radical under 18 varv till priset 3.800 kronor. Tydligen sker detta oftast på Sviestabanan vilket de trevliga killarna i Radicalmontern menade var en idealisk bana ( ? ) men visst är det väl lite korta varv, men priset låter väl rätt mycket bättre än det som vi kalkylerade med för ett halvår sedan här på webben ? Eller är det mitt minne som sviker mig?
Måste erkänna att jag är fruktansvärt sugen på att prova.

Hälsningar
Lasse H
Hörby
Post Reply