AC service i Stockholm

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
nickeluring
Forumberoende

AC service i Stockholm

Post by nickeluring »

Jag vill tipsa om en AC-serviceverkstad i Stockholm som jag är nöjd med efter att de fixat min AC idag. http://www.acservice.nu/ De provtryckte och fyllde på gasen på min bil och jag fick ett mycket trevligt bemötande. Något som man tyvärr inte får på alla verkstäder. Billiga var de också - 789 pickadoller kostade det bara.

De visste inte hur mycket gas som skulle i, så de frågade om någon Lotusverkstad de kunde kolla med. Jag föreslog Bennet's eller Wendel's. Efter en koll med Bennet's var de inte mycket klokare. "Vår servicekille brukar fylla på lagom mycket."
Så istället fick de prova sig fram. De ville inte riskera att trycka i för mycket då detta tydligen kan vara skadligt för kompressorn, så de fyllde till slut på till 400 g.

Efter en check med Seloc så har jag nu fått reda på att det ska vara 550 g på bilar med Toyotamotor, så jag fick en ny snabb tid imorgon bitti för en påfyllning.

OBS: Om ni åker dit med en Roverdriven bil så tror jag det är 700 g som gäller. Kan vara bra att påpeka då de nu eventuellt kan tro att alla Eliser ska ha 550 g.
Nicke
Elise R
Fredrik_S
Forumberoende

Re: AC service i Stockholm

Post by Fredrik_S »

Tack för tipset. Jag har bra erfarenheter från http://www.aircondcenter.se/ som inte ligger långt ifrån. Servade min Esprit förra våren och konverterade gasen och bytte ut en hel del detaljer, allt fungerar perfekt även iår och servicen och kunskapen var hög och det var ordning och reda i verkstan.

/Fredrik
Lotus Lös :bawling:
Vanya_S
Stamgäst

Re: AC service i Stockholm

Post by Vanya_S »

woohoo! Schyssta tips. AC:n i min Esprit SE beskrevs i söndags som "stendöd" - vet inte om den bara behöver fyllas på eller lagas, men det är bra att veta att hjälp är nära till hands. Jag får ringa och boka tid :D
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Post Reply