Vi håller på att sätta tillbaka vårt nya styrstag i Miss Sophie, men det är inte helt enkelt, och vi vill inte använda våld om det går att undvika. Är det någon som monterat ett nytt styrstag, och som har tips om hur man gör det minst svårt för sig?
Vi har provat lite olika med bultar spända och lösa, men "splinsen" vill inte komma riktigt i linje med varandra...
Byte av styrstag
- Bjarne
- Forumberoende
Byte av styrstag
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
My guardian angel is quick, I just try to keep up...
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
Re: Byte av styrstag
med styrstag antar jag att det menas styrstång?Bjarne wrote:Vi håller på att sätta tillbaka vårt nya styrstag i Miss Sophie, men det är inte helt enkelt, och vi vill inte använda våld om det går att undvika. Är det någon som monterat ett nytt styrstag, och som har tips om hur man gör det minst svårt för sig?
Vi har provat lite olika med bultar spända och lösa, men "splinsen" vill inte komma riktigt i linje med varandra...
När jag renoverade mitt rack så hade jag problem men med hjälp av min son som "ruckade" på racket medans jag låg upp och ner i fotutrymmet och försökte styra rätt så gick det helt plötsligt. Har för mig att jag lossade knuten på bägge sidor...
HTH
Johan
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
- Bjarne
- Forumberoende
Provade att lirka, rick och hålla på...
Gick inget vidare
Men efter att ha lossat instrumentbräda, och lite annat så kunde vi lossa själva stången från ratten och ned, och sedan gick det ganska enkelt att få ihop allt...
Trångt som f-n så klart, men inget överdrivet svårt annars. Ville bara låta bli att lossa på rattstången om jag inte behövde.
Men summa summarum så gick det bra.
Lite småfix kvar (hoppas kunna fixa det till helgen) och sedan hjul och dämparinställning - sen är det vår!

Gick inget vidare
Men efter att ha lossat instrumentbräda, och lite annat så kunde vi lossa själva stången från ratten och ned, och sedan gick det ganska enkelt att få ihop allt...
Trångt som f-n så klart, men inget överdrivet svårt annars. Ville bara låta bli att lossa på rattstången om jag inte behövde.
Lite småfix kvar (hoppas kunna fixa det till helgen) och sedan hjul och dämparinställning - sen är det vår!
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
Bjarne wrote:Provade att lirka, rick och hålla på...
Gick inget vidare![]()
Antar att jag bara hade tur......
Det var en " Det här går aldrig nu ger jag
Lycka till med resten, ut och
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
- Bjarne
- Forumberoende
Ibland har man tur
Hoppas som sagt på att få ihop allt mekaniskt i helgen, så att vi kan ställa in allt det nya sedan och komma ut och köra...
Hoppas som sagt på att få ihop allt mekaniskt i helgen, så att vi kan ställa in allt det nya sedan och komma ut och köra...
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
- Bjarne
- Forumberoende
Härligt när det går som tänkt...
Miss Sophie är äntligen hel igen
Nu skall vi "bara" fylla på bromsvätska och lufta bromsarna (bromsvätskan kommer på tisdag), samt ställa in hjul och dämpare...

Miss Sophie är äntligen hel igen
Nu skall vi "bara" fylla på bromsvätska och lufta bromsarna (bromsvätskan kommer på tisdag), samt ställa in hjul och dämpare...
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida