Hej allihopa!
Har läst lite om "Lotus damper programme" på lotusespritworld där man säger sig ha provat fram olika paket för Lotus Esprit bestående av Bilstein dämpare och Eibach fjädrar samt "poly bushes". Paketen ska var utprovade av "lotusfabriken" och ska därför vara skräddarsydda och ge en avsevärd förbättring av väghållningen jämfört med originalet.
Är det någon som känner till något om detta och var man kan beställa ett paket?
Hälsningar///:-)))Leif
Lotus damper programme
-
Leif Bylund
- Användare
Re: Lotus damper programme
Hej Leif
Jag kan kolla genom fabrikens service bulletiner när jag är på jobbet,om du vet ungefär vilket år detta kom det skulle begrännsar sök området.
M.V.H. Andy
Jag kan kolla genom fabrikens service bulletiner när jag är på jobbet,om du vet ungefär vilket år detta kom det skulle begrännsar sök området.
M.V.H. Andy
-
Leif Bylund
- Användare
Hej Andy!
Såvitt jag kan se startade "Lotus Spring & Damper Programme" i mitten av 2005 och var klart, för även äldre bilar, i juni 2007. Det finns även uppdateringar från september 2010.
Bakre/främre stötdämpare till årsmodell 1985 har nr: Front LOTAC05404
Rear LOTAC05405
Jag hoppas att dessa uppgifter kan användas vid sökning...
Såvitt jag kan se startade "Lotus Spring & Damper Programme" i mitten av 2005 och var klart, för även äldre bilar, i juni 2007. Det finns även uppdateringar från september 2010.
Bakre/främre stötdämpare till årsmodell 1985 har nr: Front LOTAC05404
Rear LOTAC05405
Jag hoppas att dessa uppgifter kan användas vid sökning...
Hej Leif
Jag har hittade en parts bulletin från 2006 med dessa nr på och nr för tillhörande fjädrar.
Fram fjädrar hetter LOTAC05411 och bak LOTAC05417 de finns i lager på fabriken men är dyrt. C:a 18600:- för fjädrar och dämparna fram och bak
Jag har hittade en parts bulletin från 2006 med dessa nr på och nr för tillhörande fjädrar.
Fram fjädrar hetter LOTAC05411 och bak LOTAC05417 de finns i lager på fabriken men är dyrt. C:a 18600:- för fjädrar och dämparna fram och bak
Hej Leif
Har du fått på dämparna? Har du hunnit prova bilen med de på?
Skulle vara intresserat av att höra hur bilen känns.
M.V.H. Andy
Har du fått på dämparna? Har du hunnit prova bilen med de på?
Skulle vara intresserat av att höra hur bilen känns.
M.V.H. Andy