En av de Finaste.....

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Lotus
Forumveteran

En av de Finaste.....

Post by Lotus »

En av de finaste...kanske den finaste Lotus Esprit Turbo -87 är till salu på www.mobile.de Inköpt i Borås för några månader sen av en från Norge. Priset han begär är 90.000 Euro!!!!! :shock: Är detta rekordet i prissättning? Bilen är visserligen finare än ny men ändå??  :eek:  :wave:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Guest

Post by Guest »

Känns lite väl dyrt.... ni hittar bilen här

http://se.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprac ... 791&top=24&
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Skulle han få priset han begär så är det ju bra för andra Lotusägare om man får för sig att sälja.
Ex. Jag begär för min Esprit -87 400.000,- det är billigt jag vet en som fick 800.000,- för sin. :-D
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Är detta bilen som en klubbmedlem sålde nu under våren (annons i Winners Choice)?

Jag råkar veta vad han fick för bilen, detta är ju i så fall helt sjukt!!!:rolleyes07:

Mvh /Lasse
Grönberg
Stamgäst

Post by Grönberg »

Annonsen är raderad, det måste väl betyda att den är såld! :lol:
Per
Gul V8 -96
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Lasse wrote:Är detta bilen som en klubbmedlem sålde nu under våren (annons i Winners Choice)?

Jag råkar veta vad han fick för bilen, detta är ju i så fall helt sjukt!!!:rolleyes07:

Mvh /Lasse
Det är nog samma bil. Bennets hade den hos sig ett tag, det var där jag såg den. Får man fråga vad bilen köptes för?  :wave:
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Grönberg wrote:Annonsen är raderad, det måste väl betyda att den är såld! :lol:
Isåfall!! det är ingen som vill köpa en Esprit S3 -86 för....vad skall jag säga?....600.000,- :lol:  :wave:
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Den bilen jag tänker på såg precis ut som den nämnda, hade gått drygt 2000 mil. Bilen såldes enligt förre ägaren direkt till en norrman och priset var bra långt från 800.000 :shock: :shock: :shock: :shock: . Av hänsyn till denne vill jag inte avslöja vad han fick men det var ett pris som både du, jag och andra Espritägare skulle uppfattat som HELT rimligt.

Mvh /Lasse
Grönberg
Stamgäst

Post by Grönberg »

Lasse wrote:Av hänsyn till denne vill jag inte avslöja vad han fick men det var ett pris som både du, jag och andra Espritägare skulle uppfattat som HELT rimligt.

Mvh /Lasse
Nu är ju iofs inte priserna på bilar i Norge rimliga, import kostar massor, jag vet inte exakt, men man får nog lägga på ganska kraftigt, men inte i denna klass kanske.
Jag brukar använda mig av en konsult från Norge när våra gaskromatografer ska kalibreras och denne Norsk kör en Merca 230 CLK -00 - han betalade 450000 Norska kronor!! för denna bil förra året, träffade en annan norrman vid färjeläget i Helsingborg förra sommaren som höll på att köra hem en BMW 318 E46 -99, killen log brett och påstod att han fick 400 Kkr utan vidare i Norge, han kollade in min M3 cab -97 och sa att en sån bil går på närmre 1 mille i Oljelandet (ny).
Ja vi elsker dette land!  :eek:
Per
Gul V8 -96
Post Reply