Hej,
Vad skulle det kosta ca att teckna en MHRF-försäkring på sin Esprit V8a? FIck precis offert av länsförsökringar och var precis inte billigt.
Mvh
Micke
MHRF-försäkring
- Mikael_W
- Forumadministratör
MHRF-försäkring
Mikael, Fisker Karma
Jag tror tyvärr att din bil är för ny för att accepteras som MHRF-försäkrad.
Läs mer på http://www7.fsdata.se/~mhrf/forsakring/index.htm
Mvh,
P-O
Läs mer på http://www7.fsdata.se/~mhrf/forsakring/index.htm
Mvh,
P-O
Håller med om att du bör kolla med IF. De låg klart under halva priset jämfört med LF när jag försäkrade min V8:a.
Beroende på hur mycket du vill köra per år så kan du även testa LF:s Entusiastförsäkring (max 500 mil/år, får ej användas som bruksbil mm). Sist jag kollade så hade de en 5-års åldersgräns på bilen, så du borde ju klara dig.
Beroende på hur mycket du vill köra per år så kan du även testa LF:s Entusiastförsäkring (max 500 mil/år, får ej användas som bruksbil mm). Sist jag kollade så hade de en 5-års åldersgräns på bilen, så du borde ju klara dig.
Magnus, Esprit V8-GT
- Mikael_W
- Forumadministratör
försäkring
yes jag tänkte ta LF entusiastförsäkring för passar mig alldeles utmärkt då jag redan har den på min Ginetta idag då helförsäkring är alldeles för dyrt men tanke jag inte kommer köra den så mycket per år. Bara de godkänner entusiastförsäkringen men bör ju inte vara några problem på en Lotus.
Så IF har blivit billiga, när jag kollade med dem för 3 år sedan ville de ha hela 20 lock för att helförsäkra min Ginetta
Så IF har blivit billiga, när jag kollade med dem för 3 år sedan ville de ha hela 20 lock för att helförsäkra min Ginetta
Mikael, Fisker Karma
Det är alltid svårt att säga om det ena förs.bolaget är billigare än det andra, detta beror på flera olika faktorer, som tex var man bor,ålder,skadefria år(eller hur länge man haft körkort)etc.....
Det kan vara en bra ide att ta kontakt med en förs,mäklare som representerar alla bolag, denne ser gärna över alla dina försäkringar och presenterar oftast ett betydligt bättre och billigare alternativ totalt sett. (Jag vet - har själv jobbat som konsult åt T-H 1989-1993).
Det kostar inget att prova - kan bli årets högsta timlön!
Det kan vara en bra ide att ta kontakt med en förs,mäklare som representerar alla bolag, denne ser gärna över alla dina försäkringar och presenterar oftast ett betydligt bättre och billigare alternativ totalt sett. (Jag vet - har själv jobbat som konsult åt T-H 1989-1993).
Det kostar inget att prova - kan bli årets högsta timlön!
Per
Gul V8 -96
Gul V8 -96