Hej!
Jeg er interesseret i at finde ud af noget om de optimeringer, andre har erfaringer med på Elise mk1.
Jeg har en Elise S1, som jeg kører ~1.12,4 på Knutstorp.
Specs på bilen: Avo suspension (komplet kit fra Bennets), sport-160 throttle body, sport diffuser og nylon bøsninger for krængningshæmmer.
Std. hjul (Advan Neova däck), Std. motor (120hk) + std. bremser. (jeg vejer ca. 100 kg).
Hvilke tider kan I med Elise'r køre på Knutstorp, og med hvilke ændringer/optimeringer på bilen?
Fra starten tog jeg beslutning om inte/ikke at anvende R-däck og inte/ikke at trimme på motor. Jeg er usikker på, om chassis/gearbox klarer sig med hårdt brug og mere effekt. Hvilke erfaringer har I?
Forbedringer, Lotus Elise S1? Sammenligning af varv-tider
-
ClausM
- Stamgäst
Forbedringer, Lotus Elise S1? Sammenligning af varv-tider
Mvh Claus Møller

Svart Reynard #84. Historisk Formel 2000, STCC-speed til 1/10 priset!

Svart Reynard #84. Historisk Formel 2000, STCC-speed til 1/10 priset!
Re: Forbedringer, Lotus Elise S1? Sammenligning af varv-tider
På Lotusklubbens träff på Knutstorp i maj körde jag runt 1.13.0. Då en helt standard Elise S1 med Pirelli PZero C (en typ av R-däck men ej lika mjuka som Yokohama). Bilen krängde rejält i kurvorna, av vad man kan se på kort från banan. I vinter ska jag sätta på ett AVO-kit från Bennets (samt grövre toe-links) så att bilen blir lite styvare och lägre, så ska det väl gå att kapa någon sekund på varvtiden.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.