I år kommer jag vara delarrangör för Alfa Romeos 1maj evenemang på Skokloster och undrar om vi, lccs kanske är intresserade. Förra året var vi ett gäng som åkte dit och fick en tråkig plats på den allmänna parkeringen.
Jag undrar om det finns intresse för ett officiellt deltagande??, finns det skall jag se om det går att ordna officiell plats (dvs ej allmänna parkeringen) för lccs.
TJENARE JOAKIM!
JAG TROR ATT VI BLIR I STORT ETT LIKA "STORT" GÄNG SOM FÖRRA ÅRET. JAG HAR REDAN FÅTT OK AV DANIEL, OCH NÅGRA ANDRA. HOPPAS ATT ALLA KOMMER.
JAG HAR FÖR AVSIKT ATT HA SAMLING HEMMA HOS MIG ( SOM FÖRRA ÅRET) OCH ATT VI ÅKER DIT TILLSAMMANS. KANSKE VI BLIR OMKÖRDA AV EN LAMBO I ÅR IGEN.
MIN BIL SKA VARA KLAR 1:A MAJ.
DET BRUKAR JU VARA MYCKET TREVLIGT ATT TITTA PÅ DÄR.
JAG HAR NU SEDAN EN TID ETT AV KLUBBENS TÄLT HOS MIG, JAG HAR ÄNNU INGEN FLAGGA, MEN DET TROR JAG DANIEL HAR.
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Jag anmäler mig! Vore kul som sagt om vi slapp hamna på parkeringen....det fanns ju mycket roliga bilar där förra året...utan ruta på bilen får man väl hoppas på bra väder....
Jag har tänkt åka dit och kommer i så fall förbi Stellan först. Åker dock inte Lotus, utan troligen Fiat eller Maserati.
Joakim, tror du verkligen att vi kan få en officiell plats för Lotus? Jag tycker det låter otroligt, eftersom det ju är tänkt som en helitaliensk träff. Jag och Stellan och Daniel har dock varit där tidigare år med Lotus och då har vi kommit lite sent och ställt oss långt bak på finbilsparkeringen och hållit en låg profil, och det verkar ingen ha protesterat mot.
Rikard wrote:Jag har tänkt åka dit och kommer i så fall förbi Stellan först. Åker dock inte Lotus, utan troligen Fiat eller Maserati.
Joakim, tror du verkligen att vi kan få en officiell plats för Lotus? Jag tycker det låter otroligt, eftersom det ju är tänkt som en helitaliensk träff. Jag och Stellan och Daniel har dock varit där tidigare år med Lotus och då har vi kommit lite sent och ställt oss långt bak på finbilsparkeringen och hållit en låg profil, och det verkar ingen ha protesterat mot.
/Rikard
Det skadar väl inte att prova, men det är sedan typ 15 år eller nåt en tradition att just italienska fordon träffas där den 1 maj. Alfaklubbens arrangör av det hela brukar ha en del åsikter om vilka bilar som får "komma in" eller inte, vilket på ett sätt är lite konstigt, eftersom det är en väldigt inofficell träff utan huvudarrangör. Varje klubb gör vad de vill av saken, men Alfaklubben brukar vara lite initiativtagande och styrande, mycket pga sin storlek. Det brukar ju dyka upp X antal hundra alfa där, medan kanske runt 20 Maserati (vilket är väldigt mycket för en träff i Sverige) - då har man inte så mycket att säga till om... ;)
Maserati 222E ('89) - Sportbilen för soliga sommardagar Mazda MX-3 1.6i ('96) - Roliga jobbpendlarbilen SAAB 9-5 2.3t ('01) - Hästdragar- och långfärdsbilen
...ser illa ut för morgondagen....dåligt väder i sikte (eventuellt) men vad värre är, äkta hälften har lovat bort min kropp till svärföräldrarnas staketbygge..... Än är väl inte sista ordet sagt men....