Svenskt Sportvagnsmeeting 6-8/7

Träffar, bankörningar, möten etc.
Finn
Forumveteran

Post by Finn »

Jag tyckte faktiskt synd om honom.
Kanske inte läge att "race" i en kortege dock......
Hoppas inget hände med den fina bilen.
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Helgens SSM kommer säkert till att gå till historien som ett av de blötare. På torsdagskvällen var det drygt 80 cm högt med vatten i Lito-kurvan ! Dock hade detta runnit undan till fredag morgon, när den fria träningen startade. Jag har stor respekt för de modiga förare som gav sig ut och tränade/satte tider i regnet. Det var riktigt, riktigt halt. Men störst respekt har jag tveklöst för en speciell förare. En man som inger mig både hopp och förtröstan. Tänker så klart på Erik Berger. Mannen som körde ifrån nästan alla, och som varv efter varv kom med en elegant fyrhjulsdrift över NGK-kurvans krön. hr Berger är 82 år gammal !!! Imponerande !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Birger
Stamgäst

Post by Birger »

Erik Berger hade dessutom snabbaste varvtid.
Mera March http://youtube.com/watch?v=Z3r2bVAUAwE :lol:
Stefan_A
Moderator

Post by Stefan_A »

Lasse H wrote:Helgens SSM kommer säkert till att gå till historien som ett av de blötare. På torsdagskvällen var det drygt 80 cm högt med vatten i Lito-kurvan ! Dock hade detta runnit undan till fredag morgon, när den fria träningen startade. Jag har stor respekt för de modiga förare som gav sig ut och tränade/satte tider i regnet. Det var riktigt, riktigt halt. Men störst respekt har jag tveklöst för en speciell förare. En man som inger mig både hopp och förtröstan. Tänker så klart på Erik Berger. Mannen som körde ifrån nästan alla, och som varv efter varv kom med en elegant fyrhjulsdrift över NGK-kurvans krön. hr Berger är 82 år gammal !!! Imponerande !

hälsn
Lasse H
Jo, det är alltid lika kul att när han sätter ungtupparna på plats. Mer än en räv bakom öronen på gamle Berger, och det räcker ju långt. Känns förhoppningsfullt iallafall, det betyder att man har 43 år på sig att lära sig köra bil ordentligt :lol:
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Post Reply