Jag har precis fått hem mitt hurricane induction kit.
Jag vet inte om dom glömde skicka med manual eller om det inte ska tillkomma. Någon som vet om luftfiltret i konen redan är insmört för anvädning eller om jag även måste köpa det nu?
Jag har fått av oe luftfiltret utan problem men den andra boxen, ljuddämparen var svårare.. Någon som vet hur denna sitter fast? Vi har tagit bort 2 skruvar där boxen sitter fast i blåtdelen men den sitter endå fast i taket med silicon? misstänker även någon fästning på annat ställe, men det är så svårt att se eller komma åt där.
Någon som vet hur man enklast gör detta?
Annars får det nog bli ett besök hos Wendels..
Tack på förhand
/Henrik
Borttagning av luftfilter S2
Borttagning av luftfilter S2
Silver Lotus Elise -03 111S
Filtret borde vara insmort från fabrik. Känn på det och se om du är helt torr på fingret eller oljig efteråt.
Jag har för mig att insugsljuddämparen bara var att lossa med två skruvar som du nämnde och dra loss en gummibussning från en vinkelplåt. Denna plåt sitter dock med hårt lim/silikon mot karossen. Den vågade jag inte lossa så jag böjde den ur vägen. Glöm inte att hålla i plåten med en tång i den änden som är fästad i karossen för att avlasta när du böjer den andra änden.
Du har väl hissat bilen och tagit loss vänster bakhjul och innerskärm. Gör det annars för man behöver jobba därifrån.
Jag monterade ett ITG i fjol. Det kom med instruktion och dessutom hade jag läst en beskrivning på nätet innan. Det som skulle vara så lätt tog 5 timmar.
/Erik
Jag har för mig att insugsljuddämparen bara var att lossa med två skruvar som du nämnde och dra loss en gummibussning från en vinkelplåt. Denna plåt sitter dock med hårt lim/silikon mot karossen. Den vågade jag inte lossa så jag böjde den ur vägen. Glöm inte att hålla i plåten med en tång i den änden som är fästad i karossen för att avlasta när du böjer den andra änden.
Du har väl hissat bilen och tagit loss vänster bakhjul och innerskärm. Gör det annars för man behöver jobba därifrån.
Jag monterade ett ITG i fjol. Det kom med instruktion och dessutom hade jag läst en beskrivning på nätet innan. Det som skulle vara så lätt tog 5 timmar.
/Erik
/Erik Olsson
SÅLD: Elise 111S -03
SÅLD: Elise 111S -03
När jag köpte mitt "induction system" var ej filterelementet insmort. Detta fick man göra själv efter monteringen. Men som Erik skriver är det lätt att kolla, för det ska vara ordentligt oljigt !
hälsn
Lasse H
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Ok.. Fick precis manualen i pdf med skötselråd och installation, står man kan använda K&N eller Green för att rengöra, får se om man kan hitta det i någon affär i närheten någon som vet?Lasse H wrote:När jag köpte mitt "induction system" var ej filterelementet insmort. Detta fick man göra själv efter monteringen. Men som Erik skriver är det lätt att kolla, för det ska vara ordentligt oljigt !
hälsn
Lasse H
Tack för tipsen.
MvH
Henrik
Silver Lotus Elise -03 111S