Ja, de talade om dig som sin adoptivson :). Jättetrevliga människor för övrigt.
Mvh kalle
Check engine/oljelampan lyser...
-
Torbjorn Rantzow
- Användare
Hej kalleKalle S wrote:Hej Torbjörn!
Vad kul att du gjorde ett inlägg. Det är nämligen din gamla bil det gäller (har läst reportaget, kul!).
Jag läste visst inte så noga alla inläggen, " att du redan hade kontakt med Lars W )" . .
Jaså det är min gamla gula Esprit som krånglar. Vad jag kommer ihåg så hade jag inga fel på bilen, jag ägde den en ganska kort tid. Köpte en S4S ett år efter. Den såldes till en Nils Håkansson via Wendels ( en flygplans intresserad storbonde med egen landningsbana på tomten )
Jag hade kontakt med Nils under den tid han hade ägde bilen. I mitt tycke var Nils en riktig flåbuse, han körde vad tyget höll för på de skånska slätterna.
Jag kommer speciellt ihåg en gång han ringde. Samtalet började så här:
Tack Gode Gud för att det finns ABS bromsar.
- Vad har nu hänt ?
Jag körde på en raksträcka som jag väl känner till i 250 km/h och rätt vad det var så dök det upp en rondell mitt på vägen, jag fick panik och tvärbromsade och kom ut ur rondellen i så där 200 knyck, jag trodde det var kört.
En annan gång var han besviken på att den gick fortare än 260 km/h.
Jag gav han ett tipset att höja oktantalet.
Nils ringde senare och tackade mig för tipset, nu gick den över 270 km/h.
- Sådan var Nils Håkansson.
En sak var positivt med Nils, han servade och skötte om Espriten som om den vore ett flygplan.
Mvh Torbjörn Rantzow
Du skrämde mig ordentligt där ett tag, men sista raden räddade upp det hela :).
Bilen är faktiskt i utmärkt skick. Morgan på Bennets kommer ihåg bilen (och ägarna i Gbg) mycket väl och verkar ha tagit väl hand om den.
Som sagt, det är kul att läsa om den i reportaget du skrev, jobbigare att läsa om Nils.
Ha det bra!
Bilen är faktiskt i utmärkt skick. Morgan på Bennets kommer ihåg bilen (och ägarna i Gbg) mycket väl och verkar ha tagit väl hand om den.
Som sagt, det är kul att läsa om den i reportaget du skrev, jobbigare att läsa om Nils.
Ha det bra!
Lotus Esprit S4