Får man komma ner ändå om tillfälle ges, för att iallafall få "hänga" i depån och träffa er?
Track day sturup den 2:e Juni
Lasse !
Jag tillhör den lilla grupp som under Mikael Ws ledning arrangerar
ban-dagen. Självklart kommer jag att vara på plats. Hoppas att jag hinner köra själv åxå !
Och Finn ! Alla bilentusiaster är välkomna. Oavsett om man är anmäld för att köra på banan eller ej. Det kommer förhoppningsvis att vara andra aktiviteter öpnna för de som ej ska köra på banan. Till dessa aktiviteter behövs ingen förhandsanmälan. Men bara gå runt och prata med folk i depån är roligt ! Välkommen.
hälsn
Lasse H
Jag tillhör den lilla grupp som under Mikael Ws ledning arrangerar
ban-dagen. Självklart kommer jag att vara på plats. Hoppas att jag hinner köra själv åxå !
Och Finn ! Alla bilentusiaster är välkomna. Oavsett om man är anmäld för att köra på banan eller ej. Det kommer förhoppningsvis att vara andra aktiviteter öpnna för de som ej ska köra på banan. Till dessa aktiviteter behövs ingen förhandsanmälan. Men bara gå runt och prata med folk i depån är roligt ! Välkommen.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- Mikael_W
- Forumadministratör
Vi kommer bla ha tipsrunda, manöverprov. Mer info om de andra aktiviterna kommer som sagt inom kort presenteras.
Känns som detta kommer bli toppenevent så bara för er som inte anmält sig till bankörningen ännu att göra det nu.
Har man aldrig prövat på bankörning innan så ta fillfället i akt.
Känns som detta kommer bli toppenevent så bara för er som inte anmält sig till bankörningen ännu att göra det nu.
Har man aldrig prövat på bankörning innan så ta fillfället i akt.
Mikael, Fisker Karma
-
peter milton
- Forumveteran
Kommer klubben att köpa "prova på " licenser ifrån SBF?
Jag har förstått att man köper dom av klubben i sin tur och har då en försäkring om man skadar sig vid en krasch, rätta mig om jag har fel.
Försäkringen gäller ju naturligvis inte bilen.
Då får man ha LF som jag har, den gäller för banåka, ej tävling eller övn. inför tävling, har kollat detta noga och försäkringen gäller.
Jag har förstått att man köper dom av klubben i sin tur och har då en försäkring om man skadar sig vid en krasch, rätta mig om jag har fel.
Försäkringen gäller ju naturligvis inte bilen.
Då får man ha LF som jag har, den gäller för banåka, ej tävling eller övn. inför tävling, har kollat detta noga och försäkringen gäller.
Har kört en Norfolk Mustard Yellow Elise S1 -00.
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Jag vill anmäla mig, men jag kommer inte köra bana utan tänkte mest komma ner med kameran & fota & vara med på dom övriga aktiviteterna.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
-
peter milton
- Forumveteran
Lasse, visst kommer jag i Europan, senast den var på Sturup var 1990 så det är verkligen på tiden. Skall dock även försöka få med Porsche!
//Ola
//Ola
Lotus Europa TwinCam 1972
http://sites.google.com/site/lotuseuropatwincam/Home
http://sites.google.com/site/lotuseuropatwincam/Home
Med andra ord sitter jag ner och kissar.....Peter Milton wrote:Jo jo, det är lätt och vara kaxig........Finn wrote:Trygg hansas försäkring gäller ej![]()
men man sitter ju inte ner och kissar heller
Du får väl köra i det tempot som din försäkring tillåter![]()
Får jag chans att komma ner blir det nog bara depå för mig.
Vågar inte köra oförsäkrat så dåligt som jag kör hehehehe...
-
peter milton
- Forumveteran
Jag ska inte säga något jag heller, min banerfarenhet sträcker sig till att titta på F1 m.m. på TV, men det ska bli kul att prova på att köra.Finn wrote:Med andra ord sitter jag ner och kissar.....Peter Milton wrote:Jo jo, det är lätt och vara kaxig........Finn wrote:Trygg hansas försäkring gäller ej![]()
men man sitter ju inte ner och kissar heller
Du får väl köra i det tempot som din försäkring tillåter![]()
![]()
Får jag chans att komma ner blir det nog bara depå för mig.
Vågar inte köra oförsäkrat så dåligt som jag kör hehehehe...
Har kört en Norfolk Mustard Yellow Elise S1 -00.
Jag vill gärna påtala att just denna T-day är tänkt att vara för de som är rena nybörjare på banåkning. Vi ska göra vad vi kan för att övningarna på banan ska vara så trygga och säkra som möjligt. Vi kommer ej att tillåta "överkvalificerade" (läs; sådana som kör för fort) i den ena gruppen. Vill ej kalla den gruppen för den "långsamma" gruppen för det handlar i detta fallet ej om tävling eller tidtagning. Allt sådant kommer att beivras ! Det måste vara en chans för de nya att känna på bankörning, linjeval, hitta bromspunkter, rätt växel osv. Det absolut överskuggande målet är att ha roligt ! De personer som är mer vana vid banåkning kommer att ha möjlighet att hitta sin grupp där högre hastigheter och omkörningar är tillåtna. Så förhoppningsvis ska vår T-day även ge något till våra rejsputtar !
Sammanfattningsvis tror jag att det blir svårt att hitta ett bättre tillfälle att debutera på banan, än den 2 juni på Sturup Raceway !!
hälsn
Lasse H
Sammanfattningsvis tror jag att det blir svårt att hitta ett bättre tillfälle att debutera på banan, än den 2 juni på Sturup Raceway !!
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,